آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1396 = 14-08 2017

آعاز درگیری آمریکا و سپاه قدس از این نقطه؟

جانشین فرمانده کل سپاه امروز گفت: رهبری و مسئولان در یک همدلی بی‌نظیر تصمیم گرفته‌اند در خاکریز اول با د شمنان مقابله کنند و آنها را به پذیرش انفعال و این حقیقت برسانند که قدرت جمهوری اسلامی مهارناپذیر است.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران: منطقه تنف پیچیدگی های ویژه ای دارد. یک گذرگاه مرزی بسیار مهم میان مثلث سوریه - عراق و اردن است. تنف درست در سر مسیری قرار گرفته که بغداد را به دمشق و سپس بیروت وصل می‌کند.

نیروهای اسد و نیروهای عراقی حشد شعبی که از حمایت (رژیم) ایران برخوردار است در تلاش هستند این گذرگاه را کاملا در اختیار خود بگیرند. باز شدن گذرگاه زمینی کمک بزرگی برای رساندن سلاح به نیروهای اسد به حساب می آید. همین مسئله باعث ایجاد تقابل هایی میان نیروهای درگیر در این منطقه شده است.

در این بین ماشین تبلیغاتی نیز فعالیت گسترده خود را آغاز کرده و از تلاش (رژیم) ایران برای ایجاد بزرگراه "هلال شیعی" سخن می گویند. بزرگراهی که ایران، عراق، سوریه و لبنان را به هم مرتبط می سازد. در این تبلیغات تنف نقطه استراتژیکی به حساب می آید که اگر این گذرگاه کاملا در اختیار نیروهای اسد و حشد شعبی قرار گیرد مسیر زمینی هلال شیعی باز می شود.

از سال گذشته نیروهای آمریکایی در نزدیکی تنف مستقر شده اند. آنها به بهانه حمایت از شورشیان مخالف اسد به این منطقه آمده اند اما عملا یکی از کارهای نیروهای آمریکایی ممانعت از تسلط نیروها اسد و حامیانش بر گذرگاه تنف است.

واشنگتن می‌خواهد از طریق ایجاد شکاف در مرزهای عراق و سوریه مانع از اتصال جغرافیایی این دو کشور در یک گستره بزرگ‌تر یعنی محور مقاومت (سپاه و حشد الشعبی و حزب الله) ) شود.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که آمریکا دو آتشبار راکت انداز چند لانچری با عنوان «سیستم راکت انداز توپخانه ای چند لانچری برد بلند» را که پیش از این در خاک اردن استقرار داشته، در پایگاه خود واقع در تنف سوریه مستقر کرده است.

در آن اطلاعیه امده بود: نیروهای ائتلاف ضد داعش که توسط آمریکا رهبری می شوند، تاکنون چندین نوبت نیروهای حامی دولت سوریه را در مرز اردن مورد اصابت قرار داده اند، لذا دور از انتظار نیست که این ضربات علیه ارتش سوریه در آینده نیز، با به کار گیری این سیستم جنگ افزاری جدید، ادامه یابد.

برخی تحلیلگران مسائل بین الملل پس از این تحرکات در مرز مشترک عراق، سوریه و اردن هشدار داده اند که ممکن است تقابل نظامی میان نیروهای تحت حمایت (رژیم) ایران و آمریکا ایجاد شود.

تاکنون روسیه سعی کرده است به عنوان رابط مانع تقابل شود. اما در اتفاقات اخیر و درگیری های پراکنده ایجاد شده گفته می شود روسیه در ایفای این نقش خود کم کاری کرده است و حتی به نوعی به سمت آمریکا چرخیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه امروز دوشنبه گفت: رهبری و مسئولان در یک همدلی بی‌نظیر تصمیم گرفته‌اند در خاکریز اول با د شمنان مقابله کنند و آنها را به پذیرش انفعال و این حقیقت برسانند که قدرت جمهوری اسلامی مهارناپذیر است.

حمله خونین جنگنده‌های آمریکا به مزدوران سپاه

جنگنده‌های آمریکایی نیرو‌های گردان سید الشهدا وابسته به حشدالشعبی (شبه نظامیان شیعی عراق) را در مرز عراق و سوریه بمباران کردند.

به گزارش میزان، گردان سید الشهداء وابسته به الحشد الشعبی در بیانیه‎ای اعلام کرد که نیروهای آمریکايی پایگاه‌های گردان‌های «سید الشهداء» را در مرزهای عراق و سوریه هدف حمله‎ قرار دادند که به دنبال آن تعداد زیادی شهید و یا مجروح شدند.

نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در بیانیه ای اعلام کردند: 40 تن از نیروهای گردان سید الشهدا (ع) وابسته به الحشد، در حمله نیروهای آمریکایی در مرز عراق و سوریه کشته شدند.

کتائب سید الشهدا نیروهای آمریکایی را مسئول مستقیم این حملات دانست و اعلام کرد که در برابر این حمله سکوت نخواهد کرد و آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

کتائب حزب الله همچنین از سایر گروه های الحشدالشعبی خواستار یک جلسه فوری در خصوص این حملات ارتش آمریکا و پاسخ مناسب به آن شد و از دولت عراق نیز خواست تحقیقات گسترده ای را در خصوص این حمله آمریکایی ها در دستور کار قرار دهد.

کتائب سید الشهدا دولت عراق را به واکنش مناسب، از جمله دور ساختن نظامیان آمریکایی از نوار مرزی با سوریه فراخواند.



majid August 8, 2017 03:07 AM

همین روزها هست که لاشه های سردارهای امام زمان وارد ایران خواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر August 8, 2017 09:11 AM

بسیار بسیار خبر دل نشین و شادی بخشی بود تروریست های شیعه ی حزب اله عراق مرز عراق با سوریه به بهانه ی بسیار خنده دار جنگ با داعش یعنی همرزمان خودشان در سپاه امپریالیزم روس اشغال کرده اند تا راه ارسال کمک به ترویست های لبنانی حزب اله باز بماند و این درحالیست که ارتش قدرتمند امریکا زیر فرماندهی پرزیدنت دانلد ترامپ راه برای گردن کشی های مزدور امپریالیزم روس قاسم سلیمانی بسته است کسی که زیر فرمان او شکست بار ترین عملیات های جنگ ایران و عراق برای ایران به فرمان شوروی انجام گرفت تا دیگر مزدور کرملین یعنی صدام بر سر کار باقی بماند مزدوری که تنها هنرش به کشتن دادن خیل انبوه سربازان مغز شسته و مرگ ستاست و هیچ درک و شعوری از فرماندهی و تاکتیک های جنگ ندارد مزدور بی ارزشی که یک کنتور نویس اداره ی برق کرمان بود ولی همیشه به دنبال مشتری برای فروختن خودش

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 8, 2017 10:00 AM

تا مادامیکه نیروهای سپاه قدس ومزدوران وحقوقبگیرانش درکشورهای سوریه وعراق ویمن ولبنان حضور فیزیکی داشته باشند ودولتهای منطقه بهردلیلی بخواهند با آنها کجدار ومریض نمایند، درواقع به آنها فرصت سازی وسازماندهی به نیروهای قاسم سلیمانی ومزدوران جمهوری اسلامی داده اند اگر قرار است دست سپاه قدس ودرنهایت به نقش مخرب جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه پایان داده شود، یگانه راه موجود همین است که ضمن سرکوب آنها هرگونه فرصتی را از آنها بگیرند ودرعرصه سیاسی نیز تمامی مسیرهای تغذیه تسلیحاتی - لجستیکی ومالی را برآنها مسدود نمایند راه دومی وجود ندارد ودادن هرگونه امکانی بمثابه دادن تنفس بیک بیمار در حال احتضار خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mohamad August 8, 2017 02:34 PM

مهران August 8, 2017 03:09 PM

به به ، به به هميشه خوش خبر باشى ايران پرس نيوز :)

گزارش یا اعتراض به این نظر


سيمون August 14, 2017 12:12 PM

از آمريكا انتظار داريم اين سربازان جنايتكار امام زمان من درآوردى را تكه تكه و ....هاى آنها را براى حلقوم خامنه اى بفرستد اميدوارم به دل ايشان مزه دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


فيروز August 14, 2017 12:15 PM

بهترين خبرى است كه بعد از مدتها شنيدم به اميد لته پار شدن همه اين مزدوران خامنه اى و شركا

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش August 14, 2017 12:44 PM

این سرکرده سپاهی درست گفته است جمهوری اسلامی مهار ناپذیر است ولی سرنگونی و نابودی نظام جمهوری اسلامی دیگر دست خودشان نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


غارت شده August 15, 2017 05:53 PM

رمالان که در حال تخریب ایران هستند
اگر بتوانند نیروهای چچنی را بر علیه روسیه تجهیز میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: