آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 دی ماه 1396 = 15-01 2018

هدف آمریکا از اعمال فشار علیه رژیم چیست؟

جهانگیری : ترامپ می‌خواهد مانع سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بشود

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی امروز در یک سخنرانی در دانشگاه بهشتی گفت که هدف رئیس جمهوری آمریکا جلوگیری از سرمایه گذاری در ایران است و برای این منظور ایالات متحد آمریکا می کوشد ایران را محل نامناسبی برای سرمایه گذاری وانمود کند.

به گزارش رادیو فرانسه، جهانگیری اضافه کرد که دولت آمریکا خوب می داند که مشکل اصلی ایران معیشت، درآمد و رفاه مردم است و می داند که راه حل معضل بیکاری در ایران ایجاد آرامش، ثبات و امنیت در کشور است تا سرمایه گذار بتواند در امر تولید سرمایه گذاری کند.

وی در جای دیگری از سخنانش تصریح کرد که ایران برای رفع حل مشکلات اقتصادی اش سالانه به ٦۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی نیازمند است و به همین دلیل دولت آمریکا می کوشد با اعمال فشار بر دولت ایران این کشور را محل نامناسبی برای سرمایه گذاری جلوه دهد.

اسحاق جهانگیری در ادامه افزود که برای مقابله با فشارها و اقدامات رئیس جمهوری آمریکا باید در داخل کشور از طریق "یک گفتگوی ملی، وحدت و انسجام بزرگی را به نمایش گذاشت."

معاون روحانی نگفت که این "گفتگوی ملی" دقیقاً میان چه کسانی باید صورت بپذیرد. آیا این گفتگو شامل همۀ نیروها و آحاد جامعه اعم از مخالفان و منتقدان و مدافعان حکومت اسلامی ایران می شود؟ و آیا چنین "گفتگویی" می تواند بدون رعایت آزادی اندیشه و بیان، آزادی انتقاد و حق اعتراض صورت بپذیرد؟ و دولت حسن روحانی چه تمهید عملی برای رعایت حقوق اساسی جامعه و افراد در نظر گرفته است؟

هفدهم دی ماه گذشته جنبش سراسری علیه فقر و استبداد دینی در ایران به راه افتاد. دولت ایالات متحد آمریکا شماری از شخصیت های حقیقی و حقوقی ایران از جمله رئیس قوۀ قضائیه این کشور را به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور هدف مجازات و تحریم قرار داد. رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، نیز اعلام کرد که اگر خلاء های توافق اتمی با ایران جبران نشوند و این کشور به سیاست های بی ثبات کننده اش در خاورمیانه خاتمه ندهد، در فرصت بعدی به طور یکجانبه از برجام خارج خواهد شد و مجازات های یک طرفۀ آمریکا را علیه جمهوری اسلامی از نو به اجرا خواهد گذاشت.



آرمین January 15, 2018 12:42 PM

تنها سالی ۶۵ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری خارجی نیاز دارند تا بتونن مثل بقیه پولها تو حسابهای خارجی خودشون و اربابان پست و بی سرفشون قرار بدن ، اونوقت بابک زنجانی بی شرف حرامی تنهایی ۹ هزار میلیارد پول مردم ایران رو خورد یه لیوان زهر مار هم روش لعنت به روحت خمینی

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 15, 2018 01:33 PM

بدبختی ایران این هست که دولت مردمی نداره چون دمکراسی نیست برای همین فردی مثل اسحاق جهانگیری مایکرفون قورط میدهد و برای خودش داستان میگه اگر ترامپ در سازمان ملل گفت مردمی که امدن خیابان نگشید این فشاریا اخطار چه ربطی به اقتصاد بد ایران داره وقتی ترامپ میگه برجام یک قرار داد بد یک طرفه بوده چون اژانس همه جا ایران را نمیتونه بازرسی کند این فشار به رژیم هست یا آخوند معروف اند به دروغگویی و تقلب کردن وقتی ترامپ شکایت از موشکهای دور برد پاسداران میکند این فشار به رژیم هست اگر هست پس چرا اروپاییها هم با حرف ترامپ موافق هستند اگر ترامپ گفت رژیم تروریست هست و به گروهای تروریست مثل حماس و حزب اله و حوثی ها موشک میده این فشار هست یا یک حقیقت اگر ترامپ میگویید اخوندا فاسد و دزدند برای همین اقتصاد ایران افتضا ست این دروغه یا حقیقت

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani January 15, 2018 08:28 PM

دوست عزیز ارژنگ یا صبحی احتیاجی نبود که اقا ترامپ این موضوعات را مطرح بکنند بلکه ملت ایران با گوشت و پوست خود به مدت چهل سال است که دارند لمس میکنند و عذابش را می کشند اگر جوامع دموکراتیک غر ب خصوصا امریکا به کنار منافع اقتصادی حقیقتا حاضر میشدند برای اجرای حقوق بشر از طرف معامله میخواستند که ملزم به اجرای این قوانین در همه امور می باشند ایا حکومت اخوندی حقیقتا می توانست تا به امروز دوام بیاورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: