آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 فروردین ماه 1396 = 02-04 2017

برنامه تشکیل "ناتوی عربی" در خلیج فارس

سپاه پاسداران در خبرگزاری خود درباره تشکیل ناتوی عربی آن را ارسال پیامی قوی خطاب به حکومت ایران توصیف کرد

یک نشریه عربی نوشت: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرده اند که به منظور گسترش توانمندی نظامی خود نیروی جدیدی شبیه ساختار سازمان ناتو راه اندازی می کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه الانبا، منابع نظامی مطلع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرده اند که این نیروی نظامی جدید جایگزین نیروهای 'سپر جزیره' خواهد شد که بیش از دو دهه پیش ازسوی شورای همکاری تشکیل شد.

همزمان دولت آمریکا نیز اعلام کرده است که احتمالا به جمع این نیروها خواهد پیوست.

نیروی ناتوی خلیج فارس قرار است در مقایسه با 'سپر جزیره' از نظر امکانات و تجهیزات در سطح بالایی فعالیت کند.

درهمین حال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم اکنون در حال برگزاری رزمایشی به میزبانی کویت هستند و توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند.

در این رزمایش نیروهای زمینی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس در فضای بزرگ صحرای کویت سلاح ها و تجهیزات خود را به آزمایش می گذارند.

این رزمایش در چند مرحله و با همکاری و نظارت ارتش آمریکا برگزار خواهد شد و تا نهم آوریل (20 فروردین) ادامه خواهد داشت.

حضور نظامیان و مستشاران آمریکایی در این تمرین ها با توجه به انتخاب کویت به عنوان مرکز منطقه ای پیمان ناتو و تردد گسترده نظامیان آمریکایی در سطح منطقه این شرایط را فراهم کرده است.



akbar April 2, 2017 12:46 PM

پاسدارانی که به خاطر یه لقمه نون پاسدار شده اید
اوضاع خراب است فکری کنید
پاسدارانی که به خاطر یه لقمه نون پاسدار نشده اند
فکری نکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 2, 2017 03:51 PM

بعد از سر کار آمدن ترامپ با حرفهای وحشتناک و احمقانه اش مثل ناتو یک نیرو اشغال هست باید منحل بشود و دمکراسی مال خره دیکتاتوری مثل پوتین بهتره وآمریکا باد برگرده به دوران ذغال سنگ بقیه کشورهای دنیا مثل اعراب دیگر به آمریکا اعتقاد ندارند مخصوصا در همکاری نظامی و اعراب احساس میکند در مقابل مسلمانان دیوانه و نادان مثل آخوندا ایران که پولدارترین تروریست اسلامی دنیا هستند ناتو نظامی خودشان را درست کنند به اضافه تجربه همکاری اعراب در۵ سال جنگ در سوریه و یمن اعتماد به همدیگررا بالا برده چون قبلا عربها به همدیگر اعتماد نداشتند که بازممنون از آخوندا نادان که در مداخله منطقه اعراب را بر ضد ایران متحد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: