آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 بهمن ماه 1395 = 14-02 2017

کشف ابرسیاره ای که احتمال حیات بر روی آن...

کشف ابرسیاره ای که احتمال حیات بر روی آن وجود دارد

دانشمندان ابرسیاره ای (super-Earth) را یافته اند که می تواند بر روی آن زندگی کرد و یافته ها نشان می دهد سیارات اینچنینی زیادی وجود دارند که باید آنها را کشف کرد.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندی پندنت ، در مقاله ای به قلم اندرو گریفین آمده است: اخترشناسان شصت سیاره جدید را در نزدیکی سیاره ما کشف کرده اند که می توان بر روی بسیاری از آنها نشانه‌‌ای از حیات را یافت.

تیمی از دانشمندان بین المللی پنجاه و چهار سیاره دیگر را یافته اند که این بدین معناست که در مجموع، محققان ممکن است صد و چهارده سیاره را کشف کرده باشند.

این محققان اعلام کردند و دست کم برخی از این سیاره ها ممکن است همانند زمین باشند و احتمالا در آنها ممکن است حیات وجود داشته باشد.

یکی از سیارات خارج از منظومه شمسی، «ابرزمین» گرمی است که سطحی صخره ای دارد و در نزدیک ترین صورت فلکی نزدیک به ماست.

سیاراتی شبیه زمین !

کشف این سیاره که Gliese 411-b نام دارد، می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که همه ستارگان نزدیک به خورشید ما سیاراتی دارند که به دور آنها می چرخند و همچنین آنها ممکن است شبیه به زمین باشند و شرایطی را دارا باشند که سبب وجود حیات در آنها باشد و بتوان بر روی آنها زندگی کرد.

این نتایج بر اساس تقریبا شصت و یک هزار بررسی جداگانه تصویر هزار و ششصد ستاره طی دوره بیست ساله توسط اخترشناسان آمریکایی است که از تلسکوپ Keck-I در هاوایی استفاده می کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: