آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 بهمن ماه 1395 = 15-02 2017

روسیه به دخالت درانتخابات فرانسه متهم شد

رادیو فرانسه: ستاد انتخاباتی «امائول ماکرون»، نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، روز سه شنبه ١٤ فوریه/ ٢٦ بهمن، یکبار دیگر روسیه را به انجام حملات سایبری به رایانه‌های خود و انتشار شایعات بی اساس از طریق رسانه های تبلیغاتی وابسته به کرملین متهم کرد. پیش از این رئیس آژانس ملّی امنیّت سامانه‌های رایانه‌ای فرانسه در این زمینه هشدار داده و از وجود «حملاتی با ماهیت سیاسی برای نفوذ بر انتخابات» پرده برداشته بود.

ستاد انتخاباتی «امائول ماکرون»، روز سه شنبه فاش ساخت که بامداد همان روز حملات تازه‌ای به رایانه‌های این ستاد صورت گرفته و بمدت ده دقیقه آنها را از کار بازداشته است. بگفتۀ «بنجامن گریوُ»، سخنگوی این ستاد، در یکماه اخیر رایانه‌های دفاتر جنبش انتخاباتی امانوئل ماکرون بنام «در حرکت»، نزدیک به ٤٠٠٠ بار مورد حملۀ سایبری قرار گرفته اند. وی گفت بر اساس تحقیقات انجام شده «تلاش مجریان این حملات اینست که با نفوذ در رایانه‌های این ستاد، اسامی ١٨٥ هزار عضو این جنبش و ایمیل‌های آنها را بربایند و به سیاست انتخاباتی آن دست یابند». وی گفت «روزانه حدود ١٠٠ حملۀ سایبری به سامانه‌های رایانه‌ای این ستاد صورت می گیرد». بگفتۀ وی «مهاجمین سایبری و مسئولان این حملات در روسیه هستند و بخشی از اقدامات خود را از طریق اوکرائین عبور می دهند».

«بنجامن گریوُ» همچنین رسانه های روسی و بویژه آژانس خبری «اسپوتنیک» و شبکۀ تلویزیونی «راشا تو دی-آرتی» را به «انجام تبلیغات گسترده علیه امانوئل ماکرون» متهم کرد و گفت «بخوبی می دانیم که ١٠٠ در صد منابع مالی این هر دو رسانه را دفتر ریاست جمهوری روسیه تامین می‌کند».

سخنگوی ستاد جنبشِ «در حرکت»، روسیه را به دخالت آشکاردر روند مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در فرانسه متهم کرد و گفت «کرملین آشکارا نامزدهای خود، فرانسوا فیّون و مارین لوپن را بر گزیده است» و «در رسانه‌های دولتی روسیه به تبلیغ در حمایت از آنان می پردازد». فرانسوا فیّون، نامزد جناح راست، و مارین لوپِن، نامزد راست افراطی، به دلیل مواضع خود، نزدیک به روسیه تلقی شده اند.

دبیر کل جنبش «در حرکت»، ریشار فِران»، روز سه شنبه با چاپ مطلبی در روزنامۀ لوموند، همین اتهامات را بر روسیه، آژانس «اسپوتنیک» و کانال تلویزیونی «راشا تو دی» وارد ساخت و نوشت «نگذاریم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ما دست بَرَد». وی این رسانه ها را به انتشار شایعاتی در بارۀ امانوئل ماکرون متهم کرد و از دولت فرانسه خواست «برگزاری دموکراتیک و عادی انتخابات را تضمین» کند.

«گیوم پوپار»، رئیس «آژانس ملّی امنیّت سامانه‌های رایانه‌ای فرانسه»، اندکی بیش از یکماه پیش در این زمینه هشدار داده و به وجود «حملاتی با اهداف سیاسی برای نفوذ بر افکار عمومی» خبر داده بود.

سخنگوی کاخ کرملین، دیمیتری پسکوف، روز سه شنبه این اتهامات را رد کرد و گفت «ما هرگز قصد دخالت در امور داخلی یک کشور دیگر و بویژه روند انتخاباتی آن را نداشته و در آن دخالت نکرده ایم». وی این اتهامات را «مضحک و نا‌معقول» خواند و گفت «مسکو در گذشته هرگز رسماً به این کار دست نزده و در آینده نیز نخواهد زد».



Ira February 15, 2017 06:19 PM

روسها خواب برای غرب دیده اند
اگر مردم آمریکا به خودشان نیایند
روس و چین اربابان جهان می گزدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: