آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 بهمن ماه 1395 = 15-02 2017

ابراز شرمندگی از عدم تحقق وعده های انتخاباتی

نماینده تهران گفت: از مردم شریف ایران بخصوص مردم حوزه انتخابیه تهران و آنهایی که به ما رای دادند بخاطر عدم تحقق وعده ها به ویژه در امر اشتغال و رونق تولید شرمنده هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود اظهار داشت: در آستانه چهلمین روز ارتحال عالم جلیل القدر، مجاهد نستوه و امیرکبیر دوران حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قرار داریم، با تقدیم برترین سلام ها و درودها به روح پر فتوح آن بزرگ مرد عرصه سیاست و عقلانیت پیشنهاد می کنم به دلیل آنکه ایشان اولین رئیس مجلس نظام برآمده از انقلاب اسلامی بود حتما مجلس نکوداشتی جهت تجلیل از شخصیت ایشان از سوی هیات رئیسه مجلس تدارک دیده شود، زیرا مردم در تشییع باشکوه و با عزت و عظمت جایگاه ایشان را بر همگان ثابت کرده‌اند.

نماینده تهران در مجلس افزود: در آستانه انتخابات سرنوشت ساز اردیبهشت ۹۶ قرار داریم. برای چندمین بار تکرار می کنم نباید سیاست‌های کلی انتخاباتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بیش از ۴ ماه است ابلاغ شده بر زمین بماند.

وی افزود: ضرورت شفاف سازی هزینه های تبلیغاتی، نقش آفرینی احزاب، ضرورت جلوگیری از دخالت نیروهای مسلح، قوای سه گانه، وزارتخانه‌ها و دستگاه های تابعه در جهت گیری انتخاباتی، ضرورت استفاده از فناوری های نوین در امر شمارش آراء و همچنین ضرورت تعریف مفهوم رجال سیاسی و مذهبی وجود دارد و دولت باید به این مساله توجه داشته باشد که طرح های دو فوریتی مجلس ممکن است به بار مالی منجر شده و با ایراد شورای نگهبان مواجه شود و به انتخابات پیش رو نرسد.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: مصرانه خواهش می کنم دولت قبل از ورود مجلس به بحث بودجه، لایحه‌ای دو فوریتی برای تحقق سیاست‌های کلی انتخاباتی رهبری ارائه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در آستانه ۷ اسفند اولین سالگرد برگزاری انتخابات مجلس دهم هستیم، هر چند در انتخابات ما نمایندگان منتخب وعده هایی را به مردم دادیم، بنده به عنوان یک اصلاح طلب عرض می کنم ما چندان مناسبات درونی و دموکراتیک و شکل‌گیری کمیسیون های مجلس را نتوانسته ایم ساماندهی کنیم. لذا از مردم شریف ایران بخصوص مردم حوزه انتخابیه تهران و آنهایی که به ما رای دادند بخاطر عدم تحقق وعده ها به ویژه در امر اشتغال و رونق تولید شرمنده هستم؛‌هر چند بر میثاق با ملت مجددا تاکید می کنیم و یک لحظه و سرسوزنی از حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

کواکبیان در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار داشت: طرح گفت‌وگو و تفاهم ملی که ما اصلاح طلبان آن را مطرح می کنیم، چند پایه اساسی دارد اولا پذیرش فصل الخطاب بودن رهبری معظم انقلاب و قانون اساسی، ثانیا عدم مصادره امام و رهبری قانون اساسی، سپاه، بسیج و امثال آقای هاشمی رفسنجانی از سوی یک جناح خاص. در همین جا اینجانب از مقام معظم رهبری درخواست می نمایم به دفتر خودشان دستور فرمایند زمینه ارتباطات را با اصلاح‌طلبان شناخته شده به حضرت امام خمینی(ره) و رهبری و قانون اساسی را بیشتر از قبل فراهم کنند.

وی ادامه داد: در همین جا برخوردی که با روحانی مبارز حجت الاسلام مازنی در زادگاهشان در روز ۲۲ بهمن انجام شد، محکوم می کنیم. عده ای با تصویر به دار آویخته شده محصوران آمدند و مانع سخنرانی ایشان شدند، علی رغم اینکه استاندار و فرماندار نیز موافقت خود را اعلام کرده بودند. آیا به چنین روش هایی تفاهم ملی آن هم در آستانه انتخابات و با ماجراجویی های غیر منطقی و جنجال آفرینی های ترامپ تازه وارد شده به ریاست جمهوری آمریکا شکل می گیرد؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: