آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 بهمن ماه 1395 = 17-02 2017

سد شکست؛ شهردار رژیم: "رحمت الهی" است

سد خاکی محمدآباد در فارس در پی بارندگی شدید در هم شکست و بخشی از بازار جهرم نیز فروریخت. اخبار مربوط به شکسته شدن سد سلمان فارسی جهرم اما تکذیب شده‌اند. شهرداری شیراز از مردم خواسته از تردد در سطح شهر پرهیز کنند.

به گزارش رادیو آلمان، اخبار تایید نشده، از در هم شکسته شدن سد بزرگ جهرم خبر می‌دهند اما مقامات فارس این گزارش‌ها را با تاکید بر ظرفیت بسیار بالای ذخیره آب سد تکذیب کرده‌اند. علیرضا صحراییان، فرماندار جهرم گفته است: «این سد با یک میلیارد متر مکعب ذخیره، از نظر استحکام از مستحکم‌ترین سدهای کشور است.»

ایسنا می‌نویسد که بخشی از بازار جهرم نیز فرو ریخته است.

صحراییان در واکنش به شکسته شدن سد محمدآباد از ساکنان فرهنگ شهر، زیباشهر، خارقان و حیدرآباد که در مسیر آب زندگی می‌کنند خواسته که مراقب باشند و اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

ظهر جمعه ۲۹ بهمن، معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس اعلام کرد که با وجود آماده‌باش هلیکوپتر امدادی برای کمک رسانی به شهرستان‌های جنوبی فارس، شرایط جوی مانع پرواز است.

وبسایت تابناک پیش‌تر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از در هم شکسته شدن سد جهرم خبر داده و نوشته بود : «بر اثر سیلاب و انباشت آب پشت سد جهرم، این سد در هم شکسته و در پایین دست آن، امواج خروشان آب جان و مال بسیاری را تهدید می‌کند.»

تابناک نوشته بود که پل مند در شرف تخریب است و نیروهای ارتش و سپاه با شماری قایق و غواص، برای کمک به مردم آسیب دیده، در اطراف پل و روستای بامنیر مستقر شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس پیش از این خبر آسیب دیدگی سد جهرم را با اتکاء به استعلام از مدیرعامل شرکت آب جهرم تکذیب کرده بود. فیاض‌پور گفته بود تخلیه روستاهای اطراف سد جهرم به خاطر این بوده که بخشی از اراضی ملی به تصرف سودجویان در آمده بود.

هم‌زمان، علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز خبر داد که زیرگذر زند در این شهر به خاطر حجم بارندگی و در حال احداث بودن یکی از ایستگاه‌های مترو به طور موقت مسدود شده است. معاون شهردار نیز از مردم خواسته که از تردد در داخل شهر خودداری کنند.

شهردار شیراز در عین حال، بارندگی‌های اخیر را "باران رحمت الهی" خوانده و ابراز خرسندی کرده که این بارش‌ها نگرانی در خصوص تامین آب مورد نیاز مردم و فضای سبز شهری را رفع کرده‌اند.




kharchang February 17, 2017 05:11 PM

برف و بارون نمیاد میگن حجابتون درست نیست ،خدا مارو غضب کرده برف و بارون میاد میگن رحمت الهی خلاصه این الله همه جوره و همه وقت داره به این اخوندا حال میده هرجا که گیر میکنن الله میاد به کمکشون

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 17, 2017 05:30 PM

شاید هم شکسته شدن سد خاکی جهرم عمدی و به دست سپاه پاسداران انجام شده باشه چرا که شکسته شدن این سد میتواند با اعتراضات دیروز مردم اهواز و مسجد سلیمان ارتباط مستقیم داشته باشد تا به اینصورت سپاه بخواهد توجه مردم منطقه فارس را بسوی دیگر منحرف سازد تا شیرازیها نتوانند از مردم اهواز و مسجد سلیمان حمایت کنند ! شاید هم به همین منظور بوده که شهردار شیراز به همین بهانه از مردم خواسته که کسی درخیابانها تردد نکنند! البته با توجه به اینکه سدهای خاکی میتوانند سلاحی باشد بسیار مخوف و خطر ناک در دست سپاه پاسداران برای مواقعی ضروری که خود سپاه بر علیه مردم بپا خاسته از آن استفاده خواهد کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى February 17, 2017 11:02 PM

شما و رژيم منحوس اسلامى ناب محمديتان هم نكبت الهى بودين كه بر سرزمين آباد ما باريدين

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: