آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 بهمن ماه 1395 = 17-02 2017

اوضاع لبنان؛ هشدار تردید آمیز دولت جدید آمریکا

دولت جدید آمریکا به شهروندان این کشور هشدار داده است تا از سفر به لبنان اجتناب کنند و این تصمیم تردید آمیز بعدازآن اتخاذ شد که وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای سوال برانگیز بر تهدیدهای تروریستی و گسترش خشونت و آدم ربائی در لبنان و ضرورت نزدیک نشدن به مناطق مرزی لبنان با سوریه و اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الجمهوریه روز جمعه نوشت که درخواست دولت جدید آمریکا از شهروندان این کشور برای سفر نکردن به لبنان در کنار رکود اقتصادی و سردرگمی سیاسی درلبنان به ویژه در پرونده قانون انتخابات پارلمانی، ضربه ای آمریکائی به لبنان و اوضاع امنیتی آن است.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به شهروندان این کشور تاکید شده است که« تحولات سیاسی و امنیتی در لبنان و سوریه را رصد کنند و خود را از خطرهای موجود در این دو کشور از جمله در دشت بقاع لبنان به دلیل درگیری های در این منطقه بین برخی طرف ها و وجود نیروهای حزب الله در دشت بقاع و مناطق مرزی و همچنین جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت دور نگه دارند».
در این بیانیه هشدار داده شده است که « دولت لبنان قادر به تضمین حمایت از آنها در قبال حوادث خشونت آمیز که می تواند در هر زمان و هر نقطه لبنان رخ دهد، نیست به ویژه اینکه بحران در شهر طرابلس در شمال لبنان و مناطق باب التبانه و جبل محسن این شهر همچنان وجود دارد و سلاح در دست عناصر غیردولتی می باشد».
دولت آمریکا همچنین به شهروندان این کشور تاکید کرده است که « از نزدیک شدن به تجمع های گسترده و مکان های تظاهرات در لبنان که می تواند به خشونت تبدیل شود به ویژه اینکه راه های رسیدن به فرودگاه بیروت در صورت بحرانی شدن اوضاع امنیتی لبنان سخت خواهد بود».
الجمهوریه نوشت: این موضع دولت جدید آمریکا برای همه لبنانی ها تعجب برانگیز و سوال های زیادی را در خصوص انتخاب این زمان برای هشدار به شهروندان آمریکائی ایجاد کرده است به ویژه اینکه در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به حوادثی قدیمی اشاره کرده و اوضاع کلی شهر طرابلس و مناطق باب التبانه و جبل محسن آرام است و به طور آشکار به مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل در آن اشاره شده است.
این روزنامه لبنانی به نقل از یک منبع سیاسی لبنانی خاطرنشان کرد: این تصمیم دولت جدید آمریکا زمانی اتخاذ شده که ثبات لبنان برای همه جهانیان مشهود است و بیروت گام هائی را در زمینه گسترش روابط با خارج برداشته و شهروندان عرب قصد دارند به لبنان بازگردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: