آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 تیر ماه 1396 = 05-07 2017

پاسداران: گلوله‌ باران ضد انقلاب در شمال عراق

خبرگزاری فارس: در پی انتشار اخباری در رسانه‌های خارجی مبنی بر گلوله‌باران بخش‌هایی از شمال عراق توسط سپاه پاسداران با سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به گفت‌وگو پرداختیم که در این خصوص اظهار داشت: نیروهای ضد انقلاب را که در حال آموزش،‌ برنامه‌‌ریزی و طراحی برای ناامن کردن مناطق مرزی ما باشند، در هر نقطه‌ای مورد هدف قرار می‌دهیم.

این در حالیست که دولت محلی کردستان عراق سرکنسول جمهوری اسلامی در اربیل را به دلیل بمباران سپاه فراخوانده است.

در بیانیه رسمی اقلیم آمده است که ایران باید از بمباران مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق دست بردارد.

به گزارش دویچه وله، فرماندار شهر سوران در کردستان عراق در این رابطه به خبرگزاری آناتولی گفته است که نیروهای سپاه با توپ‌های خود منطقه بالکایتی را هدف قرار دادند که به زخمی شدن یک نفر انجامیده است.

وی درباره علت این حملات گفته است که ایران دلیل این بمباران را استقرار پیشمرگه‌های وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران عنوان می‌کند.

حزب دمکرات کردستان ایران اگرچه رسما درباره حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران بیانیه ‌ای صادر نکرده است ولی در حساب توییتری خود با انتشار عکس‌هایی از انتقال خودروهای زرهی و ادوات نظامی از جمله توپ، تانک و کاتیوشا نوشته است که این نشانه آمادگی نیروهای سپاه پاسداران برای یک حمله گسترده است.

شاهو حسینی، نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا در همین رابطه به دویچه وله گفت که این اقدامات در روزهای اخیر بیشتر به دلیل مخالفت با همه‌پرسی استقلال کردستان عراق بوده است.

شاهو حسینی تاکید می‌کند: رژیم ایران برای فشار به دولت محلی کردستان عراق مسیر رودخانه سیروان را عوض کرده، جریان آب رودخانه زاب کوچک را قطع کرده، کوهستان‌ها را بمباران می‌کند و مرزهایش را هم بسته است. تمامی این تلاش‌ها برای ایجاد نارضایتی در میان مردم کردستان انجام گرفته است تا رفراندوم (۳ مهر) ۲۵ سپتامبر در سایه قرار گیرد. این اقدامات به لحاظ اقتصادی فشار زندگی را به مردم در تابستان گرم و بی‌آبی سخت کرده است. ولی کردها به خاطر موجودیت‌شان اراده‌ای قوی برای انجام رفراندوم دارند.

نماینده حزب دمکرات کردستان ایران همچنین تاکید کرد فعالیت مسلحانه حزب دمکرات کردستان ایران ارتباطی با اقلیم ندارد و نیروهای پیشمرگه در داخل کشور و در کردستان حضور دارند.

شاهو حسینی همچنین می‌گوید مجروحان بمباران‌های ایران هم بیشتر روستاییان مرزی هستند و از نیروهای حزب دمکرات و کومله کسی زخمی نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: