آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 بهمن ماه 1395 = 18-02 2017

بحران در فرودگاه مشهد و سرگردانی مردم

ابعاد بحران در فرودگاه مشهد به‌نظر می‌رسد فراتر از چند تاخیر ساده باشد و یا اینکه حداقل باید زاویه نگاه خود را در این زمینه تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وضعیت فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از شب گذشته با شدت یافتن بارش برف و همچنین برودت هوا بحرانی شد و هر لحظه پرده جدیدی از تئاتر تاخیر و بحران را در این فرودگاه شاهد هستیم.

تاخیر‌های متعدد در پروازها کم بود که از روز گذشته محبوس‌شدن مسافران در پروازها نیز به پرونده هواپیمایی وارد شد و مسافران ساعت‌های مدیدی را در داخل هواپیما گذراندند و دائماً به آنها عنوان می‌شده که هواپیما در حال یخ‌زدایی است و نمی‌تواند قبل از انجام این عملیت پرواز خود را انجام دهد.

این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که دلیل اصلی بروز مشکل برای پروازهای خروجی فرودگاه مشهد عدم برف‌روبی این فرودگاه توسط عوامل آن در شب گذشته بوده است.

بر این اساس با توجه به بارش برف مسئولان فرودگاه هاشمی نژاد باید بلافاصه نسبت به برف روبی سطح پروازی اقدام می‌کردند تا پروازها انجام می‌شد. اما به دلیل عدم انجام این کار توسط مسئولان فرودگاه مشهد،‌ برخی تجهیزات هواپیماها یخ می‌زند.

از این رو باید انجام پرواز عملیات یخ‌زدایی (Deice) برای هواپیماها صورت می‌گرفت. هواپیمای پرواز شماره 1034 ماهان نیز در نوبت دهم یخ زدایی بوده که به دلیل اعتراضات مسافران زودتر انجام می‌شود.

اما در میانه یخ زدایی این هواپیما،‌آب تمام می‌شود و به همین دلیل عملیات دی‌آیس هواپیمای ماهان متوقف شده و باید این کار مجددا انجام شود.

موضوع جالب توجه این که مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی مدعی شده که پروازهای فرودگاه مشهد هیچ مشکلی ندارد و در حال انجام است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: