آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اسفند ماه 1395 = 19-02 2017

خط و نشان سرکرده حزب‌ الله لبنان برای ترامپ

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان طی هفته گذشته دوبار و به مناسبت‌های گوناگون به ایراد سخنرانی پرداخت که فحوای سخنان او نشان از استراتژی پیش روی مقاومت اسلامی داشته و نظر رسانه‌های مطرح بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، خبرگزاری رویترز انگلیس دیروز شنبه طی گزارشی به نقل از منابع آگاه خود نوشت: سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان طی هفته اخیر با شدت لهجه بسیاری همراه بود و شکی نیست که خطاب او اسرائیل و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا بوده و می‌خواست که با این سخنان خطوط قرمزی در برابر آنها ترسیم کند تا به هیچ‌وجه به فکر تهدید لبنان و حزب‌الله نیفتند.

پایگاه اینترنتی روزنامه فرامنطقه‌ای القدس‌العربی نیز در این رابطه نوشت: ترامپ که به اتفاق دیگر مقامات دولتی آمریکا، از زمان روی کار آمدن لهجه تندی را علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفته و آزمایش‌های موشکی تهران را نقض توافق هسته‌ای موسوم به برجام به حساب آوردند، اما آنها اکنون با این واکنش مقامات حزب‌الله روبه‌رو شده‌اند؛ البته همه می‌دانیم که ایران از حزب‌الله لبنان که دشمن اصلی اسرائیل به شمار می‌رود حمایت همه جانبه به عمل می‌آورد.

احمق خوانده شدن ترامپ از سوی نصرالله

این گزارش در ادامه می‌افزاید: دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی یکشنبه هفته پیش خود، رییس‌جمهور جدید ایالات متحده را احمق خطاب کرده و در سخنان پنجشنبه گذشته نیز بر این موضوع که مقاومت اسلامی نقش اساسی را در پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل در جنوب لبنان داشته، تاکید کرده و گفته است که حزب‌الله در جنگ آتی راکتورهای هسته‌ای اسراییل را در منطقه دیمونا هدف قرار خواهد داد.

بنابراین گزارش، به نظر می‌رسد که این سخنان شدید اللحن دبیر کل حزب‌الله لبنان، عملاً برای ترسیم خطوط قرمز بر سر راه صهیونیست‌ها و دولت آمریکاست که اخیراً دونالد ترامپ زمام آن را به‌دست گرفته است.

به گفته منبع آگاه خبرگزاری رویترز، حزب‌الله لبنان نه فقط از روی کار آمدن ترامپ دچار ترس و نگرانی نشده، بلکه با احمق خواندن سکاندار جدید کاخ سفید، به شدت او را نواخته و از هرگونه تهدید علیه لبنان برحذر داشته است.

همه می دانیم که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده حزب‌الله را در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار داده‌اند، اما در عمل می‌بینیم که مقاومت اسلامی حرف اول را در صحنه سیاسی لبنان زده و فارغ از اظهار نظرهایی که از واشنگتن و تل آویو مطرح می‌شود، رزمندگان حزب‌الله در سوریه با تروریست‌های داعش و جبهه النصره می‌جنگند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: