آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اسفند ماه 1395 = 19-02 2017

تجمع عشایر گچساران در اعتراض به نبود امنیت

عشایر گچساران در اعتراض به ناامنی در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند

خبرگزاری هرانا – جمعی از عشایر گچساران در اعتراض به نبود امنیت و سرقت دامنه دار دام هایشان در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. این شهروندان تاکید کردند دستگاههای مسئول نسبت به امنیت آنان توجهی ندارند به طوری که «سارقان حتی روز روشن هم دام های آنان را میدزدند».

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برخی عشایر گچساران در محل فرمانداری این شهرستان نسبت به سرقت‌ دام‌های خود و ضرورت پیگیری بیشتر آن با برگزاری تجمع اعتراض کردند.

به گفته این معترضان که تعداد آنها حدود یکصد تن تخمین زده میشد، در دو سال گذشته بیش از ۲ هزار دام از این مناطق ربوده شده با این حال به درخواست مردم عشایر این منطقه رسیدگی نشده است.

یکی از عشایر معترض از منطقه باباکلان به گزارشگر هرانا گفت: “این سارقان بیشتر در روز و گاهی نیمه‌های شب به دام ما حمله می‌کنند و دام‌ها را می‌ربایند. در ماه گذشته بیش از ۲۸ راس دام من را یکجا ربوده‌اند.”

یکی دیگر از این معترضان نیز عنوان کرد: “در سال ۹۵ قریب به ۳۵ مرتبه دام‌های این عشایر در مناطق عشایری شهرستان مورد سرقت قرار گرفته است و کسی با عشایر و چوپانان این مناطق همکاری نمی‌کند.”



نسل بیدار February 20, 2017 07:21 AM

تنها راه سرنگون کردن این رژیم دزد و جنایت کار است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 20, 2017 01:02 PM

سرقت از دامهای عشایر در منطقه گچساران بصورت گسترده و یا در هر منطقه دیگری مربوط به زمین خواران بزرگ حکومتی میشود برای مثال برای اینکه در شهرهای بزرگ و کوچک بتوانند آپارتمان سازی را بصورت گسترده انجام دهند ابتدا با سرقتهای حساب شده و دامنه دار از منازل ویلایی توسط بسیج و سپاه پاسدارن همراه با تبلیغات توسط خود دولت در جهت وجود رفاه و آسایش در آپارتمان و از سویی دیگر وجود نا امنی و ناهنجاری در منازل شخصی یا ویلایی شهرهای ایران را به دوزخ تبدیل کردنند به احتمال قوی دزدیهای وسیع از دامهای عشایر زحمتکش گچساران توسط بسیجیان و سپاه پاسداران انجام شده بنظر من در چنین شرایطی دام گذاریهای کشنده آن هم بطور بیرحمانه شایسته ترین تنبه برای این دزدان حکومتی، چاره ساز ترین روش بنظر میرسد که باید عشایر منطقه باکمک یکدیگر انجام دهند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: