آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 اسفند ماه 1395 = 22-02 2017

صورت حساب سنگین در انتظار انگلیس است

همزمان با بررسی لایحه دولت انگلیس در مجلس اعیان این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد صورت حساب سنگین در انتظار بریتانیاست، صورت حسابی که شصت میلیارد یورو برآورد شده است.

در حالی که لایحه دولت انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا پس از تصویب در مجلس عوام به مجلس اعیان ارائه شده و در حال بررسی است رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد بریتانیا باید حساب مالی خود را صاف و هزینه سنگین خروج از اتحادیه اروپا را بدون چشم داشت تخفیف بپردازد.

ژان کلود یونکر هزینه های خروج انگیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) را برای این کشور سنگین و کمرشکن دانست و گفت: دولت بریتانیا باید بداند که ترک اتحادیه اروپا بی هزینه نیست و باید به تعهداتی که به اتحادیه اروپا نیز داده عمل کند.

وی افزود: بریتانیا باید پیش از ترک اتحادیه اروپا صورت حساب هزینه خروج را امضا کند.

ایوان راجرز سفیر مستعفی انگلیس در اتحادیه اروپا نیز پیش تر در نشستی غیر علنی اعلام کرده بود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حدود شصت میلیارد یورو هزینه برای این کشور خواهد داشت.

یونکر با اشاره به رویکرد اتحادیه اروپا در قبال خروج انگلیس از این اتحادیه گفت: بریتانیا حتما درک کرده است که تخفیفی در کار نیست و صرفا در شرایطی می تواند از مواهب بازار مشترک اروپا بهره مند باشد که با تردد آزاد نیروی کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کند.

رئیس کمیسیون اروپا خروج انگلیس از این اتحادیه را به زیان دو طرف دانست و از این موضوع ابراز ناراحتی کرد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد تا حدود یک ماه آینده با فعال سازی ماده 50 لیسبون روند خروج کشورش از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد.

همزمان با بررسی لایحه دولت انگلیس برای خروج این کشوراز اتحادیه اروپا در مجلس اعیان انگلیس ، شماری از مردم این کشور به همراه مهاجران عمدتا اروپایی با تجمع مقابل پارلمان انگلیس مخالفت شدید خود را با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام کردند و توقف آن را خواستار شدند.

به تازگی تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس نیز با اعلام هشدار شدید درباره عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تشبیه کردن آن به سقوط در دره، از مردم و سیاستمداران خواست با شرکت در ائتلاف او جلوی این کار را که به گفته او زیان فراوانی برای انگلیس در پی خواهد داشت بگیرند.



سهراب February 22, 2017 04:37 AM

مگر دولت انگليس اين شصت ميليارد رو از جيب خودشون مى پردازه ؟ خدا بزاره مستعمراتش و دولتهايى مثل دولت ايران و امثال اون رو سه سوته فراهم مىكنند براش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: