آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 اسفند ماه 1395 = 22-02 2017

سردار سازندگی هنوز خیابانی در تهران ندارد

بیش از ۴۰ روز از فوت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گذرد اما هنوز پایتخت، خیابانی به نام او ندارد. در ایران مسئولیت نام‌گذاری خیابان‌ها برعهده شوراهای شهر است و در تهران، شورای شهر کمیته‌ای تحت عنوان نام‌گذاری خیابان‌ها دارد.

به گزارش روزنامه «وقایع اتفاقیه»، این کمیته دیروز مورد انتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت؛ به طوری‌که اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر از تعلل کمیسیون نام‌گذاری شورا در نام‌گذاری خیابانی به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گلایه کرد.

او در بررسی دستور جلسه سوم شورای شهر تهران، ضمن گلایه از تعلل این کمیسیون درباره نام‌گذاری خیابانی به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: پس از فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نام‌گذاری خیابانی به نام ایشان با قید دو فوریت مورد تصویب قرار گرفت اما با وجود گذشت بیش از ۴۰ روز از مرگ ایشان، هنوز کمیسیون نام‌گذاری حتی خیابانی را نیز پیشنهاد نکرده است.

این اتفاق در شرایطی است که عموماً پس از فوت بزرگان با سرعت بیشتری، نام‌گذاری خیابان‌هایی به نام آنها صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال، آیت‌الله مهدوی‌کنی در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۳‌، دار فانی را وداع گفتند و هشت روز پس از فوت آیت‌الله، خیابان بلوار مدیریت به نام آیت‌الله مهدوی‌کنی نام‌گذاری شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: