آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 اسفند ماه 1395 = 22-02 2017

ماجرای آمریکایی که رهبر او را شهید خواند

سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی درباره مالکوم ایکس فعال حقوق بشرمسلمان آمریکایی گفت: او با رفتنش نشان داد که طرفدارعدالت واقعی است و سفید و سیاه به خودی خود برای او تفاوت نمی‌کند.

عباسعلی کدخدایی شامگاه سه شنبه دریادداشتی با عنوان «طرفدار واقعی حقیقت!» در کانال تلگرامی خود نوشت: من طرف حقیقت هستم، مهم نیست چه کسی آن را می گوید. من طرف عدالت هستم، مهم نیست برای چه کسی یا علیه چه کسی است.

این سخنان کسی است که تلاش‌های او در آمریکا موجب افزایش مسلمانان از پانصد نفر در سال 1952 به سی‌هزار نفر درسال 1963 شده است و سر انجام 52 سال پیش به دست داعیه داران دمکراسی و به جرم حق خواهی و عدالت خواهی ترور شد. او با رفتنش نشان داد که طرفدارعدالت واقعی است و سفید و سیاه به خودی خود برای او تفاوت نمی کند.

او به مکتبی راه یافت که در آن رنگ معیار تمیز و برتری نیست. او به راهی آمد فراتر از رنگها و دینی را دست یافت که تمدن آینده در گرو تبعیت از آن است.

رهبرمعظم انقلاب پیش از آغاز سخنان خود درششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفتند چون امروزسالروز شهادت مالکوم ایکس رهبرسیاهان مسلمان آمریکاست، ازحضار خواهش می کنم یک حمد و قل هوالله برای روح آن بزرگوار قرائت کنند.
مالکوم ایکس که با نام اصلی « مالکوم لیتل» متولد شد و با نام «الحاج مالک الشباز» نیز شناخته می‌شود، فعال حقوق بشر مسلمان آمریکایی بود.

ازنظردوستدارانش، وی حامی شجاع حقوق سیاه‌پوست‌ها بود، مردی که علیه سفید‌پوست‌های نژاد پرست آمریکا به خاطر جنایت‌هایشان بر آمریکایی‌های سیاه‌پوست به سخت‌ترین شکل اعلام جرم کرد. منتقدان مالکوم ایکس، او را متهم به رواج نژادپرستی و خشونت می‌کردند. او به عنوان یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های آفریقایی آمریکایی در تاریخ شناخته می‌شود.



majid February 22, 2017 08:27 PM

آخه رهبر مفلوک و مفعول چرا برای محکوم کردن امریکا به هر طناب پوسیده یی آویزون میشی
شما که غیر از شیعه دوازده امامی کسی را قبول ندارید
مرتیکه چرا مزخرف میگی مالکوم ایکس یک مسلمان سنی بود
شما که دشمن سنی ها هستید و سنی های ایران از دست تو و ارازل و اوباشت در عذاب هستند
یاداوری از مالکوم ایکس بخوره توی اون سرت فکر فرار خودت باش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: