آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اسفند ماه 1395 = 23-02 2017

اجرای طرح "زدن سر مار" در منطقه

روزنامه شرق در تهران در مطلبی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ و انزوای جهانی و منطقه ای جمهوری اسلامی نوشت: شکلی جدید از ائتلاف دشمنان قدیمی علیه کشورمان به وجود آمده و ما یک‌ تنه با یک ائتلاف جهانی مواجه شده‌ ایم.

این روزنامه نوشت: کنفرانس امنیتی مونیخ از توطئه منطقه‌ ای علیه نظام پرده برداشت. در سفر چند روز پیش آقای اردوغان به عربستان و بحرین اجزای این توطئه را با یکدیگر تنظیم کرده‌اند. این توطئه منطقه‌ ای امری جدید نیست؛ ولی دشمنی ترامپ با نظام باعث شده رقبا و دشمنان منطقه‌ ای نظام جرأت پیدا کرده و نیات خود را عجولانه برملا کنند.

در واقع ترامپ تعادل و توازن قوا در منطقه خاورمیانه را برهم زده و افساری را که باراک اوباما بر گردن اسرائیل، عربستان و ترکیه در هشت سال گذشته‌ انداخته بود برداشته و حتی به تشویق و برنامه‌ ریزی برای متحد کردن دشمنان منطقه‌ ای نظام دست‌ زده است. مهار این سه کشور در دوران اوباما باعث شد اتحادی نامریی مقابل نظام ما بین سه کشور فوق به وجود آید که به‌ محض ابراز دشمنی ترامپ، خود را نشان داد.

اما سؤال اصلی این است که چه باید کرد؟ بی‌شک نظام باید با چشم‌های باز بپذیرد آرایش منطقه و جهان عوض شده و شکلی جدید از ائتلاف دشمنان قدیمی علیه کشورمان به وجود آمده و ما یک‌ تنه با یک ائتلاف جهانی مواجه شده‌ایم. از لابه‌لای گفتار و اظهارنظرهای تیم جدید‌ ترامپ برمی‌آید که عربستان هزینه مالی «زدن سر مار» را تضمین کرده و این عین استراتژی ترامپ و قول‌های انتخاباتی اوست.



kharchang February 23, 2017 01:27 PM

بسیار خبره خوب و امیدوار کننده به امیده ان روزی که ما دیگه عمامه و آخوند تو خیابونای کشورمون نبینیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem February 23, 2017 09:21 PM

دیری نیست که که دیگر آخوند از انگلی خود دست بر خواهد داشت ایران گلزاریست که آخوند مثل علف هرز این گلزار را به کویر تبدیل خواهد کرد چرا که با دنیا سر جنگ دارد گلهای این سرزمین که همانا جوانان این سرزمین هستند را جلوی توپ و تانک میفرستد تا دیر نشده سر مار را باید به سنگ کوبید و افکار ۱۴۰۰ سال قبل آخوندی را باید نابود کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira February 24, 2017 12:42 AM

خرچنگ
به همین خیال باش
ترامپ را با کوروش کبیر اشتباه گرفتی ‌
ملایان فاسد حاکم بر ایران را فقط مردم می توانند نابود کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: