آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اسفند ماه 1395 = 23-02 2017

دو جزیره به جزایر ایران اضافه می‌شود؟

مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه"تکلیف و وضعیت جزایر زرکوه و آریانا مشخص است، مالکیت ایران بر این جزایر محرز است و هیچ کشوری نمی‎تواند در این باره ادعایی داشته باشد." گفت: ادعای برخی از کشورهای عربی منطقه مبنی بر تملک برخی از جزایر ایرانی که همواره وجود داشته است تنها به گفته خود آنها یک ادعاست و بدون شک ایران از حقوق مسلم خود در این راستا دفاع خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ادعاهایی که برخی از کشورهای عربی منطقه پیرامون تملک جزایر ایرانی مطرح می‎کنند تنها جنبه داخلی برای این کشورها دارد و با توجه به وضعیت منطقه این کشورها اینگونه مسائل را مطرح می‎کنند.

گودرزی تاکید کرد: مالکیت ایران بر جزایر آریانا و زرکوه کاملا طبق اسناد حقوقی مشخص است و وزارت خارجه هم درحال حاضر پیگیری‌های لازم را پیرامون این موضوع را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه زمانی مالکیت این جزایر به صورت کامل از آن ایران خواهد شد بر اساس چارچوب‎های سیاست خارجی ما صورت می‎گیرد و تا به امروز هم درباره این موضوع به دلیل تحولات رخ داده در منطقه این موضوع از طریق مجامع بین‎المللی درحال انجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مسائلی همچون مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه،آریانا، زرکوه و خلیج فارس از حقوق اولیه ما است و بر اساس اسناد و مدارک‎هایی که در این راستا وجود دارد مطرح می‎شود و هیچ کشوری حق اظهارنظر درباره آنها را ندارد.



homa February 23, 2017 04:34 PM

شما برید اول سهم دریای خزر که 51% بوده وبعدازتجزیه شوروی به 11% رسیده بگیرید بعد مدعی دوجزیره باشید فعلا بماند تا اخوندها گورشان راازمیهنم بکنند وگرنه اون دوجزیره هم سهم اقا پوتین میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: