آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 اسفند ماه 1395 = 25-02 2017

عراق؛ سفر غیرمنتظره مقام عربستان/طرح آمریکا

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز شنبه در راس هیئتی سیاسی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر یک وزیر خارجه غربستان به عراق پس از سالهاست. قرار است الجبیر امروز با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کند.

این در حالیست که به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، طرف های عراقی می گویند که لحن وزیر دفاع آمریکا در سفر هفته به بغداد حاکی از تلاش های او با هدف حمایت از عبادی و ترغیب او برای قطع ارتباطات یا دوری از تهران است.

یک منبع آگاه به این روزنامه گفت که پرونده عراق از دفتر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری دوران باراک اوباما که مسئول پرونده عراق شده بود به وزیر دفاع دولت دونالد ترامپ، جیمز متیس انتقال یافته است.

بنابراین گزارش، منابع عراقی می گویند که واشنگتن در حال تدارک طراحی است که عراق را از تسلط حکومت ایران خارج کند.



آرش - صبحی February 25, 2017 02:43 PM

جالبه! خیلی جالب خیلی ازسیاسیون ایرانی آنسونشین که تکلیفشان سالهاست مشخص بوده دردوران مبارزات انتخاباتی آمریکا چنان سنگ پیروزی هیلاری کلینتون روبرسینه میزدند که گویا اگرترامپ برنده شوده همه زندگی برسرشان آوارمیشودکه شد بسیاری شان ازمریدان وجیره خواران بارگاه خلافت اسلامی درچهارراه آذربایجان ووزارت کریمه اطلاعات اسلامی بودند هرچه درچنته داشتندهزینه کردند دریکی ازرسانه های برون مرزی که مقرش درلندن است مجری برنامه ای بنام گلگدشت که بنا به اعتراف خودش ازجمله مسافرین ایران هم بوده مدام مشغول تخریب ترامپ وگنده کردن هیلاری بود ودیگرانی که با رفتن دمکراتها یتیم شدند اینکه ترامپ خوب است یا بد تشخیص با مردم آمریکاست اما ترامپ برای ما ایرانیان میتواند یک همصدای خوب باشد وفریاد مردم ایران را بشنود فریادی که آقای اوباما لیاقت شنیدن آنرا نداشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: