آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 اسفند ماه 1395 = 12-03 2017

نامه دو تابعیتی زندانی به ترامپ: به داد من برسید

به گزارش فارس، «رابین شاهینی» که به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شده است، اخیرا نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا نوشته و از وی تقاضای کمک کرده است.

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» وابسته به نومحافظه کاران آمریکا به پوشش این خبر و بخشی از نامه شاهینی پرداخت.

بر این اساس، شاهینی در این نامه مدعی کذب بودن اتهام‌های ایران علیه خود و بیگناه بودنش به عنوان یک «شهروند آمریکایی» شده است.

وی در بخشی از نامه خود خطاب به ترامپ نوشته است: «از شما خواستارم تا اجازه ندهید دولت ایران از من استفاده ابزاری نماید.»

«لیزا دفتری» از خبرنگاران فاکس نیوز نیز در همین راستا مدعی افزایش دستگیری شهروندان دو تابعیتی از سوی ایران بعد از توافق اتمی و اهداف تبلیغاتی تهران در این مسئله شد.


درخواست دوتابعیتی زندانی از هموطنان
اجازه ندهید که بیگناه در زندان باقی بمانم

خبرگزاری هرانا – غلامرضا (رابین) شاهینی شهروند دوتابعیتی ایرانی-امریکایی در تیرماه سال جاری در شهر گرکان توسط سپاه نینوا استان گلستان بازداشت و با اتهامات امنیتی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب گرگان به ۱۸ سال حبس محکوم شد.

آقای شاهینی در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم ایران، با تاکید بر بی گناهی اش، توضیحاتی در مورد زندگی خود در ایران و آمریکا داده و از شهروندان ایرانی خواسته است نگذارند تا “بیگناه” در زندان بماند.

متن کامل این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛

“مردم شریف ایران، فعالان و سازمانهای حقوق بشری و همه ساکنان ایران از هر قوم، مذهب، جنسیت و سلیقه؛

من رابین (رضا) شاهینی متولد روستای دزیان، در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۶ برای دیدار با خانواده ام، با توجه به اینکه فکر می کردم سیاست دولت در قبال شهروندانش عوض شده و می خواهد فصل نوینی را در روابط خود با شهروندانش بر اساس حقوق شهروندی بنا کند رفتم. ولی متاسفانه به دلیل واهی دستگیر و در دادگاهی غیر عادلانه در شعبه ی اول دادگاه انقلاب گرگان به مجموع ۱۸ سال زندان محکوم شده ام.

من از سال ۲۰۰۰ در آمریکا زندگی می کنم و مشغول تحصیل در رشته امنیت بین الملل بودم، من در هیچ گروه سیاسی عضو نبوده ام و به عنوان یک انسان، موجودی اجتماعی هستم و مثل هر انسانی دیدگاههای سیاسی خودم را دارم. دیدگاهی که با رد هر نوع خشونت، سیاست ورزی و اظهار نظر در مورد مسائل کشور و جهان را حق همه ی شهروندان بدون توجه به مقام، منسب، قومیت، مذهب، جنسیت حق همه می دانم. با توجه به این دیدگاهم در سال ۲۰۰۹ طی سفری به ایران که همراه شد با جنبش سبز، من نیز در تظاهرات مسالمت آمیز که بر طبق قانون اساسی حق شناخته شده برای شهروندان است، شرکت کردم.

بعد از سال ۲۰۰۹ به ایران رفتم و فعالیت خشونت آمیزی نیز بر علیه هیچ کشور و فردی نداشته ام، ولی به عنوان یک دانشجو و فرد مسئول، همیشه در بیان افکارم کوشیده ام. در طول زندگی ام با افراد زیادی در جلسات مختلفی اتفاقی و یا با آگاهی دیدار کرده ام. از این دیدارها عکسهایی در صفحه ی فیس بوکم انتشار داده ام. تعدادی از عکسهای من با مخالفان جمهوری اسلامی بوده است، ولی من با هیچ فردی که طرفدار مبارزه خشونت آمیز سیاسی باشد دیدار نداشته ام. تنها گناه من به عنوان یک انسان مسئول بیان افکارم در مورد زادگاه مادریم بوده است. همان چیزی که حق همه ی شهروندان است.

حال من در زندان امیرآباد گرگان هستم. زندانی که برای بیماری آسم من خطرناک و مرگ آور خواهد بود. در این زندان به عناوین مختلف، دارای محدودیت هایی هستم که این رفتار در روحیه انسان تاثیر گذار است. بهداشت که مهمترین اصل برای بقای یک انسان است با کمبود و کم توجهی مواجه می باشد.

من از شما شهروندان عزیز و تمام انسان دوستان می خواهم که مرا تنها نگذارید و از حقوق من که همان حقوق تک تک شماست دفاع کنید. دفاع از من دفاع از خودتان می باشد. اجازه ندهید که من تنها باشم. اجازه ندهید که من بیگناه در زندان باقی بمانم.

رابین (رضا) شاهینی
زندان امیرآباد گرگان”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: