آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 فروردین ماه 1396 = 23-03 2017

مخالفت لوکزامبورگ با آزاد کردن دارايی های رژیم

دادگاه لوکزامبورگ با آزاد کردن یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار پول مسدود شده رژیم ایران در آن کشور مخالفت کرد.‌

به گزارش بی بی سی، در ماه ژانویه سال گذشته میلادی، وکلای خانواده‌های تعدادی از قربانیان و آسیب دیدگان حملات انتحاری یازدهم سپتامبر ٢٠٠١ با مراجعه به دادگاهی در لوکزامبورگ حکمی را برای توقیف این مبلغ را دریافت کردند.

وکلای شاکیان با استناد به حکم دادگاهی در نیویورک که در سال ٢٠١٢ رای داده بود که حکومت ایران باید مبلغ هفت میلیارد دلار بابت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات انتحاری ١١ سپتامبر ٢٠٠١ در آمریکا بپردازد خواستار توقیف این مبلغ شده بودند. ‌

گزارش قبلی: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی فاش کرده که مقام‌های دولت آمریکا رهبری تلاش‌هایی برای مصادره 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران که در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود را به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیویورک‌تایمز می‌گوید گروهی از قربانیان «حملات تروریستی» که یک دادگاه آمریکایی در یک حکم غیابی به نفع آنها و علیه حکومت ایران رأی صادر کرده اکنون در اقدامی بی‌سابقه برای اجرای حکم به دادگاهی در اروپا متوسل شده‌اند.

منابع آگاه گفته‌اند قاضی دادگاه لوکزامبورگ بر همین اساس، در اقدامی بی سر و صدا، 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را توقیف کرده است.

نیویورک‌تایمز درباره علت توجه اندک به این اقدام دادگاه لوکزامبورگ نوشته روند دادرسی این پرونده به صورت کاملاً محرمانه انجام شده است.

اما، جزئیات پرونده در نامه‌ای که این روزها در واشنگتن دست به دست می‌شود تشریح شده است.

وکلای قربانیان یاد شده روز پنجشنبه با ارسال این نامه به نخست‌وزیر لوکزامبورگ خواستار کمک دولت وی در مخالفت با تلاش ایران برای رفع توقیف از اموالش شده‌اند. رونوشتی از نامه هم به مقام‌های ارشد کاخ سفید ارسال شده است.

اما موضوعی که ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند این است که شکایت‌نامه‌ای که به صدور این حکم غیابی علیه ایران منجر شده را خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 تنظیم کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز در توضیح درباره روند صدور حکم علیه ایران در این پرونده نوشته در سال 2011 عده‌ای از قربانیان حملات 11 سپتامبر از یک قاضی فدرال در نیویورک به نام «جورج بی دانیلز» خواستند علیه ایران حکم صادر کرده و این کشور را به پرداخت غرامت به قربانیان این حمله محکوم کند. ادعای این گروه این بود که ایران به گروه تروریستی القاعده برای اجرای این حمله کمک کرده است.

«جورج بی دانیلز» سال 2012 ایران را به پرداخت 2 میلیارد دلار خسارت به قربانیان این حملات و پرداخت 5 میلیارد دلار به عنوان جریمه محکوم کرد.

با توجه به نبود امکان اخذ پول از ایران اجرای این حکم دادگاه تا چند سال مسکوت ماند تا اینکه آشکار شد 1.6 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران که به موجب تحریم‌ها مسدود شده بود، در شرکت «کلیر استریم» در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود.

سال گذشته وکلای خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر یک قاضی در لوکزامبورگ متقاعد کردند اموال بانک مرکزی ایران را بار دیگر مسدود کند. آنها در اقدامی به صورت همزمان شکایتی تنظیم کرده و خواستار صدور حکم درباره امکان استفاده از این اموال برای اجرای حکم غیابی دادگاه آمریکایی شدند.

نیویورک‌تایمز احکامی از این دست که طی آنها رأی دادگاه‌های آمریکا اموال ایران در مناطقی مانند اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهد موجب تضعیف اساس توافق هسته‌ای دانسته که وعده داده بود پیوستن ایران به جامعه اقتصاد جهانی را تسهیل کند.



اردلان March 7, 2017 08:55 AM

موجودیت حکومت مافوق تروریستی ولایت مطلقه وقیح در ایران به سال 1979 میلادی خود را مدیون حزب دمکرات آمریکا و خود همین اروپائیها میداند! بنظر میرسد که آمریکایها هیچگونه تمایلی به سرکشی به حسابهای شخصی نجومی سران رژیم در اروپا یا در خود آمریکا و دیگر نفاط جهان را ندارند! در حال حاضر دیگر برای بیشترین مردم جهان کاملا روشن شده که حکومت اشغالگر ولایی در ایران عهده دارمدیریت تروریسم درجهان بوده و هست! آزاد سازی دلارهای مربوط به مردم ایران توسط دولت اوبامای دمکرات خود به تنهایی ازلحاظ قانون کنوانسیون حقوق بشر یک جرم سنگین محسوب میشود! بنابراین به نظر ما تمامی این پولهای بلوکه شده شامل فروش نفت و دیگر اقلام از ایران به هر کشور خارجی در هر نقطه ای از جهان فقط مطعلق به مردم ایران بوده و هیچ دادگاهی تحت هیچ شرایطی حق واگذاری آن را به هیچ کشوری را ندارد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار March 7, 2017 08:59 AM

همیشه به دوستانم یاد آور می‌‌شوم که کشور ایران و مردم ایران ورشکسته هستند اما آخوند‌ها و سران رژیم به هیچ وجه ورشکسته نیستند و روی میلیارد‌ها دلار و یورو که متعلق به کشور و ملت ورشکسته ایران است خوابیده اند *

خوزستان دارد خاک می‌‌خورد و به زودی تمام ایران خاک خواهند خورد اما این حضرات همچنان در سراسر جهان سرمایه‌های میلیارد دلاری پنهان کرده اند و می‌‌گویند که پول ندارند چون تحریم شده اند* تا کی‌ این ملت می‌‌خواهد بنشیند و به ذلت و بی‌ عدالتی تن‌ دهد نمی‌‌دانم؟؟؟؟ ملتی که نخواهد خودش را نجات دهد را نمی‌شود به زور نجات داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa March 7, 2017 10:42 AM

جای میلیاردها دلاری که حاج اوباما هدیه به سیدعلی رهبر باج داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab March 7, 2017 11:48 AM

درود
این کار امریکا درست نیست اما از آنجایی که اگر آمریکایها این پول را نمیگرفتند این پول به دست حزب الله لبنان یا بشار اسد و یا یکی از همین آدمکشها میرسید حده اقل آدم میدونه با این پول دیگه کسی کشته نمیشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین March 24, 2017 02:14 PM

از این پولها تو این ۳۸ سال زیاد هدر رفته بخاطر یه مشت بی وطن و مزدور مملکت رو اشغال کرده و براشون سرمایه ملی مهم نیس! بهتره که اروپاییها یا امریکاییها بخورن ولی بدست این دزدا (آغا، اسد، خزب اله) نیفته!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: