آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 اسفند ماه 1395 = 10-03 2017

بی کفایتی سیا؛ واکنش کاخ سفید به اظهارات آسانژ

دو روز پس از افشاگری ویکی لیکس درباره سازمان سیا، کاخ سفید اعلام کرد که فناوری مورد استفاده در آژانس اطلاعاتی آمریکا دیگر منسوخ شده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه افشاگر ویکی لیکس حدود 9 هزار سند درباره صدها برنامه مخرب سیا منتشر کرده که می‌توانند کنترل دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند و یا تلویزیون‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند را در آمریکا مورد جاسوسی قرار دهند.

در واکنش به سوالی درباره سخنان جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکی لیکس درباره شواهدی از بی‌کفایتی ویرانگی سازمان سیا، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید از پاسخ به این مساله سر باز زد ولی به الزام یکسری اصلاحات تاکید کرد.

وی گفت: رییس‌جمهور آمریکا بسیار درگیر انتشار اطلاعات محرمانه‌ای است که امنیت ملی کشور را ضعیف و تهدید می‌کند و فکر می‌کند که فناوری مورد استفاده در سازمان سیا منسوخ است و می‌بایست مدرنیزه شود.


نگرانی و احساس خطر سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بامداد پنجشنبه در واکنش به اسناد منتشر شده در سایت ویکی لیکس در خصوص جاسوسی از رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند، اعلام کرد: افشاگری ویکی لیکس با کمک به دشمنان آمریکا کارکنان ما را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، سازمان سیا صحت اسناد منتشر شده از سایت ویکی لیکس در خصوص جاسوسی سیا از رایانه ها و تلفن های همراه هوشمند و وسایل خانگی در اقصی نقاط جهان را رد کرد.

سخنگوی سیا افزود: افکار عمومی آمریکا باید در خصوص انتشار اسناد در سایت ویکی لیکس نگران باشد، اقدامی که توانایی دستگاه اطلاعاتی آمریکا را در حمایت از آمریکا در برابر تروریست ها و دیگر دشمنان تضعیف می کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای افشاگر ویکی لیکس سه شنبه در گسترده ترین افشاگری در طول تاریخ علیه فعالیت های سازمان اطلاعات مرکز آمریکا (سیا)، بیش از هشت هزار سند محرمانه از فعالیت های این سازمان از جاسوسی های گسترده و شیوه های جمع آوری اطلاعات از مردم در اقصی نقاط جهان پرده برداشت.

در این اسناد شیوه های جاسوسی سیا و نرم افزارهای مورد استفاده آن برای جاسوسی از رایانه ها، تلفن های همراه هوشمند و وسایل خانگی در اقصی نقاط جهان افشا شده است.

این اطلاعات فاش می کند که نرم افزارهای سیا حتی قادرند به ابزارهای خانگی همچون تلویزیون هوشمند و مودم های اینترنت نفوذ و از آنها برای جمع آوری اطلاعات و ضبط صدا استفاده کنند.


واکنش آلمان به استفاده سیا از کنسولگری فرانکفورت

افشاگری ویکی‌لیکس درباره استفاده سیا از کنسولگری آمریکا در فرانکفورت برای عملیات گسترده جاسوسی سایبری، واکنش دولت آلمان را درپی داشته است.

به گزارش فارس، در ادامه واکنش‌ها به انتشار خبر «جاسوسی گسترده سیا»،‌ دولت آلمان به بخشی از این گزارش که در آن پای آلمان وسط کشیده شده بود،‌ واکنش نشان داده است.

به نوشته ویکی‌لیکس، سیا از کنسولگری آمریکا در فرانکفورت آلمان به عنوان پایگاهی مخفی برای انجام فعالیت‌های سایبری علیه اهداف مدنظر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده می‌کند.

هکرهای سیا که خارج از کنسولگری فرانکفورت (مرکز اطلاعات سایبری اروپا) فعالیت می‌کنند، گذرنامه‌های دیپلماتیک دارند و در پوشش وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کنند. به این ترتیب هکرهای سیا بدون اینکه تحت کنترل‌های مرزی قرار بگیرند به 25 کشور اروپایی عضو منطقه شنگن، رفت و آمد داشته‌اند.

حالا با گذشت یک روز از انتشار خبر مذکور، دولت آلمان به این بخش از افشاگری ویکی‌لیکس واکنش نشان داده است.

به گزارش رویترز،‌ سخنگوی دولت آلمان تاکید کرده که این کشور این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که درباره این موضوع در ارتباط و تماس نزدیک با مقامات آمریکایی است.

این مقام آلمانی البته تاکید کرده که آلمان نمی‌تواند صحت و درستی اسناد منتشر شده درباره سیا را تایید کند.

دادستان کل فدرال آلمان هم به افشاگری ویکی‌لیکس درباره سیا واکنش نشان داده است.

سخنگوی دفتر این مقام آلمانی گفته که «اگر ما مدارک و شواهدی عینی از اقدام مجرمانه یا تخلف‌های خاص ببینیم،‌ تحقیق خواهیم کرد».




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: