آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 اسفند ماه 1395 = 09-03 2017

ولی فقیه داعش از ترس جان آفتابی نمی شود

سرنوشت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش همواره مورد توجه رسانه ها و کارشناسان امور گروههای افراطی قرار دارد و تاکنون اخبار مختلفی درباره وی منتشر شده است.

به گزارش بلاغ، روزنامه الحیات در گزارشی اعلام کرد: مسئولان عراقی و آمریکایی بر این باورند که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش موصل را ترک کرده باشد.

بر اساس گزارش ها، وی احتمالا جنگ در موصل را به سرکرده های و طرفداران خود واگذار کرده است و هم اکنون در صحرا پنهان شده و تمام اهتمام وی در حال حاضر حفظ جانش است.

منابع اطلاعاتی آمریکایی و عراقی اعلام کردند که نبود بیانیه های رسمی از سرکرده های داعش و فقدان سیطره آن بر مناطقی زیادی در موصل گواه این مطلب است که وی از موصل شهری که یکی از بزرگترین مراکز تحت اشغال داعش محسوب می شد، خارج شده است.

بر اساس گزارش ها، تعیین مکان پنهان شدن البغدادی آسان نیست به ویژه که وی به ندرت از وسایل ارتباطی استفاده می کند که بتوان آن را رد یابی کرد.

منابع مذکور اعلام کردند که وی در بیشتر اوقات بارها ظرف یک روز جابجا می شود.

به گزارش این منابع، ابوبکر البغدادی برای اینکه اثری از خود برجا نگذارد؛ معمولا در میان غیرنظامیان حامی خود در روستاهای صحرایی پنهان می شود نه مراکز نظامی وابسته به داعش در مناطق تحت اشغال این گروهک.

آخرین گزارش رسمی از البغدادی مربوط به ۱۳ فوریه بود که ارتش عراق اعلام کرد که جنگنده های اف ۱۶ این کشور منزلی در غرب عراق و نزدیکی مرز با سوریه که سرکرده های داعش در آن جمع شده بودند، هدف قرار داده اند.

رسانه ها اعلام کرده اند: آمریکایی ها تیم مشترکی از نیروهای ویژه و سازمان سیا و برخی دیگر از دستگاه های اطلاعاتی این کشور را برای یافتن البغدادی به کار بسته اند و از ماهواره ها بهره گرفته اند اما به گفته منابع اطلاعاتی آمریکایی؛ البغدادی از کشته شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ درس گرفته است و بر خلاف بن لادن، برای انتقال نامه و پیام های خود به چند نفر و نه یک نفر واحد تکیه می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: