آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 اسفند ماه 1395 = 10-03 2017

نگرانی نسبت به اخذ میثاق نامه اصلاح طلبی

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پیرامون روند اخذ امضای میثاق نامه اصلاح طلبی، ابراز نگرانی کرد.

محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای هماهنگی و شورای عالی اصلاح طلبان هر کدام برای انتخابات شوراهای شهر لیست جداگانه ای خواهند داد اظهار داشت: من بعید می دانم که چنین اتفاقی بیفتد. امروز به جز ۲، ۳ نفر، قریب به اتفاق اعضای شورای هماهنگی اصلاحات پذیرفته اند که ذیل شورای عالی اصلاح طلبان فعالیت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اختلاف نظر محسن رهامی با شورای عالی اصلاح طلبان حل شده است و آیا وی در جلسات این شورا شرکت می کند، گفت: آقای رهامی فعلا در جلسات شورای عالی اصلاح طلبان حضور پیدا نکرده اما در جلسه مشترک این شورا با فراکسیون امید در تاریخ ۷ اسفند حضور داشت.

حق شناس در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها لیست مشترک با جریان اعتدالگرایان خواهند داد تصریح کرد: ما جریانی به نام اعتدالگرایان نداریم بلکه یک حزب اعتدال و توسعه وجود دارد. اصلاح طلبان در انتخابات مجلس جاری، نظرات اعضای این حزب را لحاظ و از آن ها برای حضور در جلسات شورای عالی دعوت کردند که به جز یکی، دو جلسه، نماینده این حزب عذرخواهی کرد و در بقیه جلسات حضور پیدا نکرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی اصلاح طلبان همچنان آمادگی پذیرش نماینده حزب اعتدال و توسعه را دارد گفت: تاکنون حزب اعتدال و توسعه در جلسات شورای عالی اصلاح طلبان حضور نداشته است. اگر این حزب وارد قاعده بازی شود، لیست مشترک برای شوراها داده خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه همه احزاب در شورای عالی اصلاح طلبان از موقعیت یکسان برخوردار بوده و طبیعتا از همه آن ها میثاق نامه اخذ می شود اضافه کرد: مردم به آن امضایی که پای لیست شورای عالی اصلاح طلبان می آید، اعتماد می کنند. اگر تخلفی از یکی از اعضای لیست سر بزند، مردم سراغ کسانی می روند که آن ها را معرفی کرده اند.

حق شناس درباره عدم پایبندی حزب اعتدال و توسعه به میثاق نامه در جریان انتخاب ریاست مجلس دهم گفت: پیرامون این مسأله نگرانی وجود دارد. شورای عالی اصلاح طلبان می تواند این فرصت را به حزب اعتدال و توسعه بدهد که مشارکت کند و نظر بدهد. در چارچوب قواعد شناخته شده رقابت سیاسی درون جناحی، هیچ مشکلی برای حضور این حزب در شورای عالی ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: