آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 اسفند ماه 1395 = 12-03 2017

عدم رضایت پرسنل پتروشیمی بوعلی از علل..

عدم رضایت پرسنل پتروشیمی بوعلی از علل اصلی بروز حوادث است

نماینده لنگرود گفت:‌ عدم رضایت پرسنل پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر از علل موثر در بروز حادثه پتروشیمی بوعلی است که می‌بینیم بعد از خصوصی سازی این صنایع پرسنل بلاتکلیف هستند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (22 اسفند ماه 95) به دنبال گزارش کمیسیون انرژی در مورد حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بندر بو علی سینای بندر ماهشهر طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: جای تأسف است که چند حادثه‌ای که علل آن در چند حادثه دیگر مشابه بوده چرا دست‌اندرکاران موضوع و مدیران این موضوع را مدیریت نکردند و جای گلایه دارد.

وی افزود: عمر تجهیزات ما یکی از عواملی است که در بروز چنین حوادثی موثر است. عمر تجهیزاتی که صنایع موجود در آنجا دارد بالای 50 سال است. ما سالیانه اینها را استفاده می‌کنیم. در یکی از این حادثه‌ها اگر نگاه کنیم دو روز قبلش پمپ مربوطه‌ای که نشت داده بود تعمیر شده بود و همین پمپ بیش از 50 بار تعمیر و نصب شد. عمر تجهیزاتی که بالای 50 سال داشته باشد و مرتبا در حال تعمیر است نتیجه‌اش همین خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین مجهز نبودن سیستم آتش نشانی مجهز را یکی دیگر از عوامل بروز این حادثه دانست و تصریح کرد: در گزارش کمیسیون انرژی هم این موضوع را شاهد بودیم. فضای آنجا مجهز به سیستم تجهیزات آتش‌نشانی ایمن نبوده است هر چند در کشور ما با این ناهنجاری روبه‌رو هستیم. در اکثر شهرهای و شهرداری‌ها عمر تجهیزات آتش‌نشانی 50 و 30 سال است و امکان اطفای حریق را ندارند. یکی از علل حادثه‌ها همین مسئله است.

وی ادامه داد: همچنین مدیران پروازی یکی دیگر از عوامل بروز آتش‌سوزی‌های اینچنینی است که نه تنها در این حادثه بلکه در حادثه‌های دیگر هم کشور ما را عذاب می‌دهد. این همه داد و فریاد در مجلس داریم که مدیری که قرار است مسئولیت بپذیرد باید در آنجا اقامت داشته باشد. مگر می‌شود در صنایعی به این مهمی مدیری در منطقه حضور نداشته باشد. قحط الرجال که نیست. ما حتی‌المقدور باید در انتخاب مدیران‌مان از افراد بومی استفاده کنیم. اگر هم مدیران بومی وجود نداشت از مدیرانی استفاده کنیم که در آنجا اقامت داشته باشند.

بائوج لاهوتی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: عدم رضایت پرسنل پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر هم از دیگر علل موثر است که می‌بینیم بعد از خصوصی سازی این صنایع پرسنل بلاتکلیف هستند و وضعیت اقتصادی آنها روشن نیست. در جایی که رضایت پرسنل نداشته باشیم و حالت بلاتکلیفی داشته باشند مشخص است آن پرسنل انگیزه لازم را نخواهند داشت.

وی در خاتمه عنوان کرد: عدم فرماندهی واحد در بحران‌ها یکی از مسائل اصلی بروز و وقوع حادثه‌های اینچنینی است و در همه حوادث ما را عذاب می‌دهد. ما در حادثه‌ها مدیریت واحد و فرماندهی مشخص نداریم و هر کسی راه خودش را می‌رود. در این حادثه‌ها هم کاملا هر کسی فرمانده بوده و اینجا هدر رفت نیروی انسانی را ما شاهد بودیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: