آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 اسفند ماه 1395 = 13-03 2017

تاثیر مخرب برگزیت بر دانشگاه های انگلیس

روزنامه اینیدپندنت نوشت: روسای دانشکده های دانشگاه آکسفورد در نامه ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، بر اهمیت نقش دانشمندان عضو کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرده و ادامه کار آنان را پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، خواستار شده اند.

در این نامه آمده است در صورتی که پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پژوهشگران و استادان عضو اتحادیه اروپا از انگلیس اخراج شوند، خسارت جبران ناپذیری به دانشگاه های انگلیس وارد خواهد شد.

در این نامه که در روزنامه تایمز امروز منتشر شده، به دولت هشدار داده شده است بی ثباتی جاری موجب می شود شماری از این دانشمندان، به فکر خروج از انگلیس باشند.

در نامه روسای دانشکده های دانشگاه آکسفورد همچنین از مجلس عوام خواسته شده است تا پیشنهادهای مجلس اعیان را درباره تضمین حقوق شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، پس از خروج از این اتحادیه، تصویب کند.

به نوشته ایندیپندنت، انتظار می رود امروز اعضای مجلس عوام، پیشنهادهای مجلس اعیان را در این باره و نیز تصویب نهایی طرح خروج از اتحادیه اروپا در مجلس انگلیس، پیش از آغاز روند جدایی از اتحادیه، رد کند.

این لایحه سپس دوباره به مجلس اعیان می رود تا لردها اجازه یابند آن را تصویب کنند و احتمال می رود نخست وزیر انگلیس در روز سه شنبه، آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا را با فعال سازی ماده 50 پیمان لیسبون، اعلام کند.

ایندیپندنت نوشت یک پنج اعضای هیات علمی دانشگاه های انگلیس را شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل می دهند و در دانشگاه های برتر این کشور، بیش از 22 هزار هشتصد استاد و پژوهشگر اروپایی کار می کنند. در یک نظرسنجی، سه چهارم این افراد گفته اند پس از همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، به فکر ترک انگلیس اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: