آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 اسفند ماه 1395 = 14-03 2017

کویت؛ جنجال بر سر پیشنهاد سربازی دختران

طرح پیشنهاد سربازی برای دختران کویتی از سوی یک نماینده پارلمان، جنجالی را در محافل رسمی و مجازی این کشور به راه انداخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، کویت با وجود مساحت کوچک و سیاست‌های مسالمت آمیزش، به نظر می‌رسد که خطرات منطقه را احساس کرده و به صورت جدی در حال تلاش برای سربازگیری جوانان خود در اردوگاه‌های زیر نظر وزارت دفاع است.

این اقدامات با توجه به این امر صورت می‌گیرد که کویت تجربه خوبی برای مقابله در هنگام حمله نیروهای نظام سابق عراق به کویت ندارد.

در همین حال، صحبت‌هایی نیز در مورد به خدمت گرفتن دختران کویتی به عنوان سرباز مطرح است. صفاء الهاشم، نماینده کویتی پیشنهادی را درخصوص مساله سربازگیری دختران ارائه خواهد داد تا ایده به خدمت گیری دختران مجددا مطرح شود.

الهاشم از حامیان این مساله است و معتقد است که این امر به قدرت و ثبات کویت ترغیب می‌کند.

در همین حال، محمد الدلال، از نمایندگان کویتی در مصاحبه با روزنامه کویتی القبس گفت که ایده سربازگیری دختران مساله خوبی است و کویت باید آماده تعامل با چالش‌های امنیتی داخلی و خارجی باشد.

وی گفت که مردم زمان حمله نظام سابق عراق به کویت ناتوان ماندند چراکه از نحوه استفاده از سلاح اطلاع کافی نداشتند.

وی درخصوص سربازگیری دختران گفت که مشارکت زنان را در حفاظت از کشور تایید می‌کند.

از سوی دیگر، محمد هایف، نماینده کویتی مخالفت خود را با به خدمت گرفتن زنان مطرح کرده و گفت که این مساله با شریعت اسلامی و عادات و سنت‌ها همخوانی ندارد.

این مساله جنجالی را نیز میان کاربران توییتر به راه انداخته است و برخی از آن حمایت و برخی با این ایده مخالفت و حتی آن را به باد تمسخر گرفته‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: