آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 اسفند ماه 1395 = 16-03 2017

هلند؛ واکنش سران اروپا به شکست پوپولیستها

سران اروپایی در تماس تلفنی یا با انتشار پیام‌هایی در شبکه اجتماعی توییتر، از شکست افراط‌گرایان در هلند استقبال کردند.

به گزارش فارس در پی پیروزی «مارک روته» نخست‌وزیر هلند و اعلام خبر شکست حزب افراط‌گرای آزادی به رهبری «خیرت ویلدرز»، سیاستمداران اروپایی با تماس تلفنی و انتشار پیام‌هایی در شبکه اجتماعی توئیتر به این واقعه واکنش نشان دادند.

«مارتین شولتس» نامزد انتخابات پارلمانی آلمان که پیش از این ریاست پارلمان اروپا را بر عهده داشت، نوشت: «من بار دیگر زنده شدم اما ما باید برای اروپایی آزاد که دارای فضایی باز است، مبارزه کنیم.»

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی به نخست‌وزیر هلند تبریک گفت و برای همکاری با وی و دولت جدید این کشور اعلام آمادگی کرد.

حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) با دیدگاه‌های افراط‌گرایانه از جمله احزاب تندرو اروپایی است که علیه مسلمامان و پناهجویان موضع‌گیری کرده است.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه هم با انتشار بیانیه‌ای به گرمی از پیروزی روته استقبال کرد و آن را پیروزی بر افراط‌گرایی دانست.

«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه، مردم هلند را به دلیل جلوگیری از رشد افراط‌گرایی تحسین کرد و گفت که خواستار همکاری برای اروپایی قوی‌تر است.

فرانسه دیگر کشور اروپایی است که در آینده نزدیک در این کشور انتخابات برگزار می شود در این کشور هم راست‌گرایان افراطی تلاش می‌کنند تا در انتخابات آرای بیشتری را به دست آورند.

«ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپایی هم در تماسی تلفنی پیروزی روته در انتخابات را تبریک گفت وافزود: «این رای برای اروپا و علیه افراط‌گرایی است.»

«پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا هم شکست ویلدرز را در راستای موفقیت اروپا دانست و در تویتر نوشت: «راست‌گرایان مخالف اروپا در انتخابات هلند شکست خوردند.»

ویلدرز خواستار خروج هلند از اتحادیه شده بود و از آن با عنوان «نگزیت» یاد کرده بود.

«نیکولا استرجون» وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند دیگر مقام اروپایی بود که در پیامی توییتری از پیروزی روته استقبال کرد.

با به پایان رسیدن زمان رای‌گیری انتخابات سراسری در هلند، حزب (راست مرکزی) حاکم هلند - که رهبری آن را روته برعهده دارد - پیشتاز است و حزب راست افراطی آزادی به رهبری «خیرت ویلدرز» در رتبه دوم است.

بر اساس نظرسنجی درون شعب، حزب حاکم احتمالا با 31 کرسی از مجموع 150 کرسی پارلمان در صدر خواهد بود. سه حزب هم هریک با 19 کرسی، مشترکا دوم‌اند.

با وجود آنکه حزب حاکم لیبرال در مقایسه با گذشته 10 کرسی از دست داده، اما به نظر می‌رسد بتواند با ائتلاف با دیگر احزاب دولت تشکیل دهد اما حزب ویلدرز عملکردی ضعیف‌تر از آنچه پیشتر تصور می‌شد داشته است.



سهراب March 15, 2017 05:51 PM

هر كى وطنشو دوست داشت ميشه پوپوليست ، هر كى خواست جلو دزدا رو بگيره ميشه خائن اميدوارم كه مردم هلند همون كانديد به اصطلاح پوپوليست رو انتخاب كنند تا بساط اسلام اهريمنى رو از كشورشون و قسمتى از اروپا پاك كنند و تو دهنى بزنند به اونایى كه بساط گلوباليزاسون رو راه انداختن ، عمر اين حرومى ها رو به پايانه ، همينا هستن كه مملكت بدبخت ما رو نابود كردن ، در قالب دمكراسى ملتها رو نابود و خالى از فرهنگ و وطنپرستى كردن ، نابود بشن بزودى

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak March 16, 2017 09:54 AM

سهراب
جانا سخن از زبان ما میگویی !
گویا گروهی از سیاستمداران خائن اروپایی برای پولهایی که از کشورها ی اسلامی عرب میگیرند، ملت خود را به نفهمی متهم میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: