آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 اسفند ماه 1395 = 19-03 2017

بدهکاری آلمان؛ واکنش برلین به سخنان ترامپ

وزیر دفاع آلمان امروز ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه آلمان مدیون حجم بالایی از بودجه دفاعی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است را رد کرد.

این مقام آلمانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: درباره حساب ناتو هیچ تردیدی وجود ندارد و افزود که اشتباه است که اهداف این سازمان با افزایش 2 درصدی از هزینه‌های دفاعی اعضا تا سال 2024 تامین شود.

رئیس‌جمهور آمریکا صبح شنبه تنها ساعاتی پس از دیدار با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، گفت برلین به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ایالات متحده بدهکار است.

ترامپ در توییتر نوشت: آلمان مبلغ هنگفتی به ناتو بدهکار است و ایالات متحده باید بابت دفاع قدرتمند و بسیار پرهزینه‌ای که به آلمان ارائه می‌دهد، مبلغ بیشتری دریافت کند.

یک مقام کاخ سفید به رسانه‌ها گفته است که واشنگتن مرکل را برای پرداخت سهم آلمان از بودجه ناتو، تحت فشار قرار داده است.

حضور مرکل در کاخ سفید حاشیه‌های متعددی داشت و لحن سرد طرفین در نشست خبری موجب شد تا گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد تنش میان طرفین در رسانه‌ها مطرح شود.

بنا به گزارشها، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید به درخواست صدر اعظم آلمان برای دست دادن توجه نکرد. (فیلم زیر)

ترامپ به عکاسان گفت: لطفا عکس خوبی را به آلمان بفرستید. عکاسان سپس فریاد زدند دست بدهید. مرکل سریعا از ترامپ پرسید می خواهید دست بدهید؟ ترامپ هیچ پاسخی نداد.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: ترامپ نخواست با مرکل در دفتر کارش دست بدهد. ترامپ پیشتر در هنگام استقبال از مرکل با وی دست داده بود.




www.youtube.com/watch?v=XIS08K84koU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



kharchang March 18, 2017 01:00 AM

یادمون نره که رسانه های آلمان چقدر ترامپ را مسخره کردن قبل از انتخابات و حتا هنوز هم که هنوزه این کارو میکنن دمه ترامپ گرم که با این گربه نره دست نداد دلم خنک شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


trump March 18, 2017 10:50 AM

ترامپ سیاستمدار نیست ترامپ آخوند آمریکائی است که مسائل شخصی را با سیاست قاطی کرده خوب اصلآ دیداری لازم نبود وقتی رفتار درست نباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar March 18, 2017 01:31 PM

آنگلا مرکل
واقعا دوست داشتنی است این زن

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردشیر March 18, 2017 01:40 PM

به نظرم متوجه حرف مرکل نشده یا داره بگونه ای جواب حرفهای نامناسبی را که این خانم زده بود رو میده دم ترامپ نازنین گرم که کلا حالیشه توی باغ سیاست از هر فرصتی باید برای گفتن و نشون دادن حرف و منظورت استفاده کنی و وقت رو تلف نکنی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush March 18, 2017 02:01 PM

خانم مرکل برگردید به اروپا, اقای ترامپ اجازه موش دوانی گلوبالیست ها را نخواهد داد, ان دوران تمام شد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar March 19, 2017 02:04 PM

دیوار مکزیک سهم ناتو
فقط حرف است
مکزیک که گفت پول دیوار را نمیدهد
آلمان هم گویا به شرح بالا
امریکا نیروی خود را که از جنگ جهانی در آلمان است خارج میکند یا تهدید به هزینه گمرکی بیشتر
ترامپ باید باور کند دیگر ´فقط بساز بفروش نیست بلکه قدرت مند ترین فرد جهان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


سهراب March 19, 2017 03:44 PM

بفرض اينكه مكزيك هزينه ساخت ديوار رو هم پرداخت نكنه ، امريكا ضررى نخواهد كرد چون در دراز مدت امنيت كشورش رو تضمين مى كنه، و جلو دزدا و قاتلا و قاچاقچى هارو مى گيره ، مطمئنا ديگه موشهاى موذى جمهورى اسلامى هم نمى توانند مواد مخدر رو وارد امريكا كنند و راه درامد زايى براى انجام عمليات تروريستى شون از بين ميره و براى همينه كه بعضى ها از ساخت اين ديوار دلخور هستن ، ترامپ روى بسيارى رو كم كرده چون ولو در ظاهر اهل مماشات نيست ، اينو مخالفينش بايد تا حالا درك كرده باشند ، در ضمن مركل باعث از بين رفتن امنيت در كشور المان هست و مطمئناً بزودى به زباله دان تاريخ فرستاده خواهد شد،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: