آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 اسفند ماه 1395 = 17-03 2017

ایران؛ دهها کشته در ابتدای مسافرت نوروزی

400 زخمی و فوت 50 نفر در 2 روز ابتدای مسافرتها!

افزایش 20 درصدی سفرها و رئیس پلیس راه کشور از افزایش 20 درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن 50 نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در 48 ساعت گذشته خبر داد.

سردار حمیدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: متأسفانه در 48 ساعت گذشته 400 نفر هم زخمی شدند.

وی افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات مرگبار گزارش شده است.

سردار حمیدی گفت: خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل اصلی 40 درصد تصادفات است .

وی افزود: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و برخی از رانندگان زمان مناسبی برای سفری امن و آرام داشتند ، متأسفانه با عجله و شتاب در وقوع تصادفات فوتی و جرحی 48 ساعت گذشته تأثیر گذار بودند.

سردار حمیدی ادامه داد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه ساز به ویژه سبقت و سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ است.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات کنترلی و دوربین های هوشمند پلیس در مقایسه با پارسال افزایش یافته است و رفتارهای پرخطر رانندگان زیر ذره بین پلیس است، افزود: توقیف های 72 ساعته، نمرات منفی و جریمه 200 تا 400 هزار تومانی از برخورد قاطعانه پلیس با رانندگان پرخطر حکایت دارد.

سردار حمیدی گفت : با وجود افزایش 20 درصدی ترددها در مقایسه با مدت مشابه پارسال به علت توزیع سفرها با هیچ گونه گره ترافیکی روبرو نیستیم و رفت و آمد در جاده ها ، پرحجم اما روان است.

رئیس پلیس راه کشور افزود : اگر مردم با همین شیب ملایم سفرها را ادامه بدهند در دور رفت از لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی به وجود نخواهد آمد به گونه ای که حتی محورهای کوهستانی مانند محور کرج - چالوس گرچه دیروز پیش بینی شده بود یک طرفه مدیریت شود اما اعلام کردیم هیچ گونه محدودیت ترافیک در این محورها اعمال نشود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: