آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 اسفند ماه 1395 = 20-03 2017

آمار کشورهای شاد جهان و رتبه ایران

رتبه ایران در جدول شادترین کشورهای جهان طی سالهای اخیر مدام در حال نزول بوده و همچنان در رتبه های پائین جدول قرار دارد.

شبکه راه حل‌های توسعه پایدار، نهادی زیر نظر سازمان ملل متحد که از سال 2012 آغاز به کار کرده است، در گزارش جهانی شادی سال 2017 نروژ را به عنوان خوشبخت‌ترین و شادترین کشور جهان معرفی کرد.

براساس این گزارش، پس از نروژ، به ترتیب دانمارک، ایسلند، سوئیس، فنلاند، هلند، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و سوئد قرار گرفته اند.

در این طبقه بندی، آمریکا در ردیف چهاردهم، آلمان در ردیف شانزدهم، انگلیس در ردیف نوزدهم و فرانسه نیز در ردیف سی و یکم قرار می گیرند.

به گزارش رویترز، در این طبقه بندی که 155 کشور مورد مطالعه قرار گرفته اند، کشورهای سوریه و یمن که درگیر جنگ هستند، پایین ترین نمره را از لحاظ شادی گرفته اند.

مدیر شبکه راه حل های توسعه پایدار و مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل گفت: کشورهای شاد آنهایی هستند که از یک توازن سالم بین رفاه و سرمایه اجتماعی برخوردارند که به معنای درجه بالای اعتماد در جامعه، نابرابری‌های کم و اعتماد به دولت است.

رتبه ایران در جدول شادترین کشورهای جهان طی سالهای اخیر مدام در حال نزول بوده و همچنان در رتبه های پائین جدول قرار دارد.

موسسه نظرسنجی گالوپ سال گذشته با بررسی احساسات مردم 138 کشور از خشم و استرش گرفته تا اندوه و رنج، نتایجی را منتشر کرد که در آن ایران تحت حاکمیت ملایان جزء غمگین ترین کشورهای جهان بود.



akbar March 20, 2017 03:05 PM

الکی خوش ها را به حساب نیاورده اند
وگرنه رده ایران خیلی بهتر میشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: