آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 فروردین ماه 1396 = 24-03 2017

اقتصاد مقاومتی با مسئولی که ۱۰ صبح بیدار...

اقتصاد مقاومتی با مسئولی که ۱۰ صبح بیدار می‌شود

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان فاسد و مدیرانی که حقوق نجومی می‌گیرند، محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، اظهار داشت: سال 94 را مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اعلام کردند، اما در این سال اقدام خاصی صورت نگرفت، گرچه حل معضل اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی امری نیست که ظرف یک یا دو سال اتفاق بیفتد و مستلزم یک اقدامات زیرساختی گسترده و همه‌جانبه است، اما در سال 94 اقدامی نشد و دولت با یک‌سری کلیات، لفاظی و مشغول شدن به موضوع برجام، از تحقق اقتصاد مقاومتی غافل شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال 95 را سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" اعلام کردند تا مسئولان را از کلی‌گویی خارج کنند، ولی متأسفانه سال 95 هم اتفاقی نیفتاد، کارهایی شد، اما در طراز و شأن این موضوع و هم‌سطح این اهداف نبود، یعنی اگر ما چیزی به‌عنوان اقتصاد مقاومتی هم نداشتیم، دولت همین کارهای معمولی را انجام می‌داد، حتی معتقدیم در سطح اقدامات طبیعی و معمولی هم نبود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در واقع اگر ما اقتصاد مقاومتی و بحران اقتصادی و معشیتی مردم را نداشتیم، باز هم این اقدامات دولت در سال 95 اقداماتی نبود که برای یک کشور معمولی انجام ‌می‌گرفت، لذا مقام معظم رهبری امسال به‌روی مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، دو موضوع مهم را تعیین فرمودند که یکی تولید و دیگری اشتغال است.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری به‌روی تولید و اشتغال مولد تأکید می‌فرمایند، یعنی اقتصاد ما اقتصاد واردات‌محور نباشد، اقتصادی باشد که ما را به خودکفایی برساند، اقتصاد اسیرشده در چاه رکود نباشد، یعنی یک اقتصاد فعال، پرنشاط و پرجنب و جوش باشد. وقتی صحبت از تولید می‌شود، یعنی اقتصاد ما صادرات‌محور باشد و این یعنی ارزآوری و جلوگیری از بیرون رفتن ارز کشور و اگر می‌گوییم اقتصاد تولیدمحور یعنی اینکه اشتغال را به‌دنبال دارد.

وی همچین گفت: مقام معظم رهبری دو مقوله کلیدی را انتخاب کردند و تأکید فرمودند و الزامات و لوازم تحقق آن را اشاره فرمودند و به نقش قوای سه‌گانه هم اشاره و تأکید کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنچه مانع تولید است، وجود یک ناامنی در سرمایه‌گذاری است. در واقع سرمایه‌گذار احساس امنیت نمی‌کند که پول و سرمایه‌اش را در تولید سرمایه‌گذاری کند که قوه قضائیه می‌تواند در ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری با مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با کالای قاچاق نقش داشته باشد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: مجلس شورای اسلامی هم با تصویب قوانین مؤثر و پالایش و حذف قوانین دست و پاگیر تولید می‌تواند مؤثر باشد و با ایفای نقش نظارتی خود مراقبت کند که دولت در مسیر و ریل درست برای ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید اقدام کند.

وی با بیان اینکه قوه مجریه مخاطب اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری بود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئولان فعال، دلسوز، بدون کسالت، کارآمد و فعال، متولی کار باشند. وقتی در دولت برخی حال ندارند زودتر از ساعت 10 صبح بیدار شوند و بیشتر از ساعت 2 بعدازظهر کار نمی‌کنند، نمی‌توان امید به تحقق اقتصاد مقاومتی داشت. اقتصاد مقاومتی با افراد سست‌عنصر تحقق پیدا نمی‌کند. اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان فاسد و مدیرانی که حقوق نجومی می‌گیرند و از مدیران حقوق نجومی‌بگیر حمایت می‌کنند، محقق نمی‌شود.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: امیدواریم مردم در انتخابات پیش‌ِرو نسبت به انتخاب مدیرانی که با روحیه و فرهنگ جهادی بتوانند در کشور کار کنند، توجه لازم را داشته باشند.



اردلان March 25, 2017 08:34 AM

این احمق هنوز متوجه نشده منظور علی موفنگی از تولید و اشتغال یعنی تولید خشخاش در لرستان و تبدیل به تریاک زرد اعلا ابتدا برای بیت خودش! اما تولید تریاک معمولی با کشت خشخاش و در بقیه جاهای کشور و فروش آن در سطح جامعه توسط عناصر حزب الاهی و بسیج با حمایت کامل قوه قضائیه حکومت انجام گیرد و از سوی دیگر منظور علی گدا از جایگزینی تولید داخل بجای واردات به دان معناست که تولید تریاک و دیگر مواد دودجات نعشه زا در داخل کشور صورت گیرد که هم حضرات از شر تریاک و شیره وارداتی افغانی راحت شوند و از دیکرسوجمعیت بسیجی و مزدوران چاق وفربه ای که به مفتخوری عادت کرده اند را برای توضیع مواد مخدر درسطح جامعه با حمایت صادق دزده لاریجانی بصورت کاملا آزاد به کار گیرند واقعا که، در این مجلس شورای شیخکان چه احمقهایی پیدا میشود کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


محسن March 25, 2017 08:44 AM

مقام معظم رهبری که خدای اقتصاد است بطور حتم سال بعد را سا ل اقتصاد مقاربتی خواهد نامید

گزارش یا اعتراض به این نظر


منتقد March 25, 2017 09:14 AM

اين به اصطلاح نماينده مردم لفاظي ميكند و به هر دري ميزند جز در خانه سپاه پاسداران چون نگران خشتك خويش است از قاچاق بعنوان مانعي براي توليد داخلي و ايجاد اشتغال دم ميزند ولي هيچ اشاره اي به ٩٠ (نود) بندر تحت كنترل سپاه نميكند كه مصون از هر گونه بازرسي گمركي و مالياتي هستند اين وكيل الدوله ها در اين سالها استاد اطلاعات غلط دادن و گمراه كردن يا همان ديس اينفورميشن شدند ولي كور خواندند دستشان سالهاهست كه رو شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak March 25, 2017 09:28 AM

چو ناکس به ده کدخدایی کند / کشاورز باید گدایی کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


kharchang March 25, 2017 10:12 AM

من بعد از ۳۷ سال ، ساله پیش رفتم ایران اولا فکر کردم هواپیما اشتباهی نشسته و ما رفتیم افغانستان ! رفته بودم که ۸ هفته بمونم اما بعد از ۳ هفته برگشتم ان مملکت همه چیزش از بین رفت ، الکی خودتونو دلخوش نکنید اگر رفتن دربند کباب خوردنو برگشتین من تا وقتی این حکومت و اخوندا هستن پامو دیگه ایران نمیزارم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: