آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 فروردین ماه 1396 = 25-03 2017

لایحه بیمه درمانی ترامپ از دستور کار خارج شد

رای‌گیری درباره لایحه بیمه درمانی دونالد ترامپ که بنا بود روز جمعه انجام شود، با از دستور کار خارج شدن این لایحه منتفی شد. این لایحه نتوانسته بود حمایت لازم را برای تصویب در کنگره جلب کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ پس از آن که روشن شد ۲۱۵ رای لازم در میان جمهوری‌خواهان وجود ندارد، پل رایان و ترامپ برای از دستور کار خارج کردن آن به توافق رسیدند. به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای تصویب این لایحه به منزله شکست بزرگی برای دونالد ترامپ است.

ترامپ به واشنگتن پست گفته که تلاش‌ها برای اصلاح نظام بیمه درمانی فعلا پایان یافته و در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گناه این شکست را به گردن دموکرات‌ها انداخته است.

لایحه خدمات درمانی همگانی ارائه‌شده، از مهم‌ترین گام‌های دولت دونالد ترامپ، از زمان آغاز به کار ۴۵مین رئیس‌جمهوری توصیف شده بود. لایحه ارائه‌شده در حالی رای نیاورده‌است که کنگره آمریکا در کنترل حزب جمهوری‌خواه، یعنی همان حزبی‌ست که ترامپ از سوی آن به مقام ریاست‌جمهوری رسیده‌است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید شماری از جمهوری‌خواهان «میانه‌رو» و گروهی از «محافظه‌کارترین» نمایندگان این حزب، به مخالفت با بیمه ترامپ پرداختند. نمایندگان حزب دمکرات یکپارچه مخالف این لایحه بودند.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که بیمه درمانی ارائه شده توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را لغو کند و این لایحه بیمه درمانی بنا بود جایگزین آن شود. بنا به گزارش‌های مختلف، بین ۲۸ تا ۳۵ تن از نمایندگان جمهوری‌خواه علی‌رغم هشدار دونالد ترامپ مخالف لایحه بودند. برخی از آنان نگران از دست رفتن پوشش درمانی عده‌ای از بیمه‌شدگان بودند و برخی هم می‌گفتند این لایحه به اندازه کافی با بیمه درمانی ارائه شده در دولت باراک اوباما متفاوت نیست.

ترامپ ظاهرا به جمهوری‌خواهان هشدار داده بود که اگر به این طرح رای ندهند مجبور به همزیستی همیشگی با اوباماکر خواهند بود؛ طرحی که اوباما و دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۰ تصویب کردند.



Ira March 26, 2017 12:07 AM

مردم پر قدرت امریکا اجازه خرابکاری بر ضد مردم را ندادند
ما مردم‌ ایران بایستی از مردم امریکا یاد بگیریم
که از حقوق خود مداوم دفاع کنیم
آفرین بر قدرت مردم امریکا !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: