آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 فروردین ماه 1396 = 25-03 2017

حمله لندن؛ امنیت استرالیا در کانون توجه

نخست وزیر استرالیا همزمان با تشدید تمهیدات امنیتی در اطراف پارلمان این کشور در کانبرا پس از حمله تروریستی داعش در لندن، وعده داد تروریست ها در استرالیا شکست خورده و نابود می شوند.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'اس.بی.اس' روز شنبه به نقل از نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: حمله مرگبار لندن که سبب کشته شدن 5 تن و زخمی شدن تعدادی دیگر از جمله یک زن استرالیایی شد، حمله به پارلمان ها، آزادی و دمکراسی در همه جای جهان است.
وی گفت: سطح تهدید تروریستی در وضعیت احتمال قرار دارد، اما ما هیچگاه به تروریست ها اجازه نخواهیم داد پیروز شوند. ما آنها را در میدان جنگ شکست داده و نابود خواهیم کرد. ما آنها را در داخل کشور نیز شکست خواهیم داد و نابود خواهیم کرد.
در پی حمله مرگبار لندن، موانعی در محل 'خانه اپرا سیدنی' نصب شد و این در حالی است که در مرکز شهر ملبورن نیز پرچم ها به حال نیمه افراشته در آمد.
'بیل شورتن' رهبر مخالفان دولت استرالیا نیز گفت: در زمینه مبارزه با تهدیدهای تروریستی همواره نوعی حمایت سراسری بین احزاب سیاسی در استرالیا وجود دارد.
وی گفت: به رغم مشاجرات سیاسی در استرالیا، همه ما در زمینه نفرت و مخالفت با تروریسم با همدیگر متحد هستیم و آنها هیچگاه نخواهند توانست در این کشور تفرقه ایجاد کنند.
تارنمای 'اس.بی.اس' نوشت: حمله مرگبار لندن در حالی رخ داد که به تازگی مشخص شد طی سال گذشته میلادی از ورود بیش از 500 پناهجوی عراقی و سوری به استرالیا به دلیل آنکه نام آنها در لیست سیاه امنیتی بین المللی قرار داشت، خودداری شده است.
نام 30 تن از این افراد همچنین در لیست سیاه تروریسم ملی سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا موسوم به 'اسیو' (ASIO) بوده است.
'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا در این زمینه گفت: غربالگری پناهندگان توسط دولت، کار درستی بوده است.
وی گفت: حزب کارگر پیشتر پیرو این نظریه بود که ما باید این افراد را به سرعت وارد استرالیا کنیم. اگر این کار را انجام داده بودیم، هیچگاه نمی توانستیم این افراد را شناسایی کنیم و من فکر می کنم آنگاه باید منتظر پیامدهای جدی در داخل کشور بودیم.
این در حالی است که 'دانکن لوئیس' مدیر کل سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا، معتقد است بازگشت احتمالی افراد موسوم به 'جنگجویان خارجی' به استرالیا آنهم در حالی که پیش بینی می شود داعش در سوریه و عراق به زودی دچار فروپاشی شود، خود سبب ایجاد چالش هایی برای مقامات اطلاعاتی و امنیتی در استرالیا شده است.
مدیر کل سازمان اطلاعات و امنیت استرالیا گفت: ما می توانیم پیش بینی کنیم که مدیریت مناسب و موثر جنگجویان خارجی که به کشور باز می گردند، ممکن است مساله ای قطبی و تفرقه آمیز در استرالیا باشد. ما البته به همین منظور برنامه هایی را در نظر داریم که آنها در حال اجرا هستند.
'اس.بی.اس' نوشت: حادثه مرگبار لندن در حالی رخ داد که برخی در استرالیا از آن برای تاکید دوباره بر دیدگاه های خود در خصوص موضوع مهاجرت استفاده کرده اند.
'پائولین هانسون' رهبر حزب ضد اسلامی و مهاجران 'یک ملت' استرالیا به تازگی خواستار ممنوع کردن ورود مسلمانان به استرالیا شده است.
'باب کتر' نماینده پارلمان استرالیا از کوئینزلند نیز بار دیگر درخواست خود برای ممنوعیت صدور روادید برای برخی از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه را مطرح کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: