آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 فروردین ماه 1396 = 27-03 2017

انتقال ۴ زندانی زن به سلولهای انفرادی اوین

خبرگزاری هرانا – طاهره ریاحی، معصومه ضیاء، مهسا رجعتی و مهرک کریم پور، چهار کنشگر مدنی زندانی، روز گذشته از بند نسوان (زنان) زندان اوین به سلولهای انفرادی بند ۲۴۱ (حفاظت قوه قضاییه) در این زندان منتقل شدند. ظهر امروز خانم کریم پور به بند نسوان بازگشته است، اما سه تن دیگر هم‌چنان در بند ۲۴۱ به سر می برند و به همین دلیل از ملاقات روز جاری با خانواده‌هایشان محروم ماندند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجم فروردین ۹۵، چهار فعال مدنی در بند نسوان (زنان) زندان اوین شامل طاهره ریاحی، معصومه (پگاه) ضیاء، مهسا رجعتی و مهرک کریم پورعندلیبی، بنا به دلایل نامشخصی به بند ۲۴۱ مربوط به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه منتقل شدند.

درحالی که روز جاری، مهرک کریم پورعندلیبی به بند نسوان بازگشته، خانم‌ها ریاحی، ضیاء و رجعتی هم‌چنان در بند ۲۴۱ به سر برده و از ملاقات روز جاری با خانواده‌هایشان ممنوع بوده اند.

مهسا رجعتی ۳۶ ساله مورخ ۱۳ دی دیماه بازداشت شده است، طاهره ریاحی ۳۵ ساله، روزنامه نگار و دبیراجتماعی خبرگزاری برنا که ۱۵ دیماه بازداشت شده است، معصومه (پگاه) ضیاء ۳۹ ساله، ۱۵ دیماه بازداشت شده است و مهرک کریم پور عندلیبی ۲۴ ساله ۷ دیماه بازداشت شده است همگی مورخ ۲۲ اسفندماه از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند نسوان این زندان منتقل شده بودند.

این چهار شهروند که اتهامات «تبلیغ علیه نظام و مشارکت در تبلیغ» در مرحله بازپرسی توسط «دادستان» به آنان تفهیم شده، عمده زمان بازداشت خود در بند ۲۰۹ زندان اوین را در سلول انفرادی به سر برده بودند.

در واپسین روزهای اسفندماه، برای این چهار فعال مدنی قرار ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده، اما به دلیل غیبت بازپرس مربوط، خانواده‌های آنان از تودیع آن بازمانده و گفته میشود احتمالا تا زمان برگزاری دادگاه در زندان خواهند ماند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: