آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 فروردین ماه 1396 = 27-03 2017

پشت پرده سفر نوروزی روحانی به روسیه

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی تأکید کرد: «سفر رئیس‌جمهوری ایران به مسکو نشانگر اهمیت ایران برای روسیه است».

رادیو فرانسه: روحانی، رییس جمهوری ایران، از امروز دوشنبه ٢٧ مارس سفر رسمی دو روزه ای را به مسکو آغاز کرد. در این سفر او با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، دیدار و گفتگو می کند. به گفتۀ مقامات ایران دو کشور به این مناسبت ده سند همکاری های اقتصادی و سیاسی امضا خواهند کرد.

کارشناسان محافظه کار غربی توقف همکاری های نظامی روسیه و ایران را در سوریه غیرمحتمل نمی دانند. آنان همانند احزاب راست اسرائیلی معتقدند که ایران و روسیه برغم پشتیبانی شان از رژیم بشار اسد، در خصوص نحوۀ پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با یکدیگر همسو نیستند.

آنان می گویند : جمهوری اسلامی ایران در تلاش است با اتکا به حزب الله لبنان و دیگر گروه های شبه نظامی شیعه مرکب از اسلامگرایان پاکستان، عراق و افغانستان موقعیت خود را در سوریه تقویت کند، در حالی که مسکو در پی حفظ ساختارهای دولت سوریه است و تلاش های تهران را برای گسترش نفوذ شبه نظامیان شیعه در سوریه برنمی تابد. در واقع، روسیه می خواهد همچنان بازیگر اصلی در سوریه باقی بماند و به همین خاطر همکاری با جمهوری اسلامی ایران نباید به موقعیت مسلط مسکو در سوریه لطمه بزند.

در این حال، رفتارهای غیرقابل پیش بینی رییس جمهوری جدید آمریکا، دونالد ترامپ، دولت مسکو را بیش از گذشته به همکاری و تفاهم با کشورهای منطقه از جمله ایران، اسرائیل و دولت های عرب حوزۀ خلیج فارس ترغیب کرده است. مسکو می کوشد از مناسباتش با حکومت اسلامی ایران به منظور واداشتن آمریکا به مصالحۀ بیشتر از جمله لغو تحریم های یکجانبۀ این کشور علیه روسیه، بهره برداری کند.

برای رسیدن به این منظور روسیه ناچار است همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران در منطقه به ویژه در زمینۀ مبارزه با تروریسم و توسعۀ فعالیت های صلح آمیز اتمی تقویت کند.



رامتین March 28, 2017 10:23 AM

برای دو روز زنده ماندن چه سرمایه ملی که حسن کلیدساز برای اربابش برده تا جلوی نزدیک شدن آمریکا و روسها رو بگیره(البته یادمون نره که التماس حسن برای بقای دوره بعدی ریاستش هم از اربابش یاری سبز می خواد) ولی انقدر احمقن که روسها بخان کاری کنن به این باجهای رژیم تره هم خورد نمی کنن و به زودی خنحر نازنینشونو از پشت به پیکره پوسیده رژیم وارد میکنن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: