آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 فروردین ماه 1396 = 28-03 2017

قرآن: بهشتیان چه کارهایی انجام می دهند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار بهشتیان حمد خداوند است، گفت: در آیات سوره یونس و سوره حمد بیان شده که بهشتیان سه کار را انجام می‌دهند.
به گزارش شفقنا به نقل از ایکنا حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم، در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه آیات پایانی سوره یونس به حمد خدا اختصاص دارد، گفت: در آیات این سوره و سوره حمد بیان شده که بهشتیان سه کار را انجام می‌دهند.
وی افزود: در ابتدا بیان شده که بهشتیان خدا را تسبیح می‌کنند و به یکدیگر که می‌رسند تهنیت و درودشان سلام است و سومین کاری که در اوصاف بهشتیان بیان شده حمد خداوند است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند که «لذت بخش‌ترین کار و گوارا‌ترین کار محبت به خداوند، محبت به خلق الله به خاطر خدا و ستایش کردن خداوند است».
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: امام علی(ع) در ادامه حدیث می‌فرمایند، «زمانی که بهشتیان نعمات بهشت را می‌بینند محبت خداوند در قلب‌های آنها فوران می‌کند و شکر خداوند و حمد خدا را به جا می‌آورند».
وی افزود: در روایت دیگری از امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا(ص) بیان شده که «بهشتیان هر گاه چیزی را اراده می‌کنند بیان می‌کنند که سبحانک اللهم و بدون این که چیزی را به زبان آوردند فرشتگان خواسته آنها را فراهم می‌کنند».
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام صادق(ع) در ادامه می‌فرمایند که مراد از تهنیت در بهشت این است که فرشتگان به بهشتیان سلام داده و آنها را تکریم می‌کنند، گفت: حمد خدا شعار بهشتیان است.
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان این که رسول خدا(ص) می‌فرمایند «هر کس در دنیا حمد خدا را بگوید خدا شکر او را نسبت به نعمت دنیوی به نعمات اخروی برای او تبدیل کرده و حمد خدا برای انسان نعمت اخروی را به دنبال دارد»، یادآور شد: همانطور که بیان شد شعار بهشتیان حمد خداوند است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: