آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 فروردین ماه 1396 = 02-04 2017

عراق؛ حزب‌ الله ارتش آمریکا را تهدید کرد

افشای جزئیات بازگشت نظامی آمریکا به عراق

حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به دنبال یافتن توجیهی برای بازگشت به عراق است اما نیروهای حزب‌الله کاملا آماده مقابله با این اشغال جدید هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق با هر عنوانی باشد اشغال محسوب می‌شود. ما تحرکات آمریکایی‌ها را تحت نظر داریم و منتظر نهایی شدن جنگ موصل هستیم.

وی گفت: طرح‌های آمریکا در عراق هرگز به پایان نخواهد رسید. در صورتی که آمریکایی‌ها بعد از پایان جنگ موصل از کشور ما خارج نشوند تفنگ مقاومت به سمت آن‌ها نشانه خواهد رفت.


افشای جزئیات بازگشت نظامی آمریکا به عراق

درحالی که مسوولان رسمی در دولت عراق اصرار دارند که برنامه ای برای بازگشت مجدد نظامیان آمریکایی به عراق وجود ندارد، اما برخی گزارش ها از برنامه ریزی برای حضور 70 هزار نظامی آمریکایی در عراق و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکایی طولانی مدت در این کشور حکایت دارد.

به گزارش ایرنا، اساس شکل گیری باورها و نگرانی ها در خصوص بازگشت مجدد نظامیان آمریکا به عراق، شخص نخست وزیر عراق است که در گفت وگو با شبکه خبری 'فاکس نیوز' آمریکا و همچنین انتشار مقاله ای در روزنامه آمریکایی 'واشنگتن پست' درباره نیاز عراق به نیروهای آمریکایی بعد از پایان داعش در موصل، سخن گفته بود.

متعاقب این دو اظهارنظر 'حیدرالعبادی' در واشنگتن، بسیاری از کارشناسان این اشاره نخست وزیر عراق را دلیل بر توافقات پنهانی بین بغداد و واشنگتن برای بازگشت نظامیان آمریکایی و ایجاد پایگاه های طولانی مدت نظامی آمریکا در عراق دانستند.

'یک کارشناس نزدیک به 'نوری المالکی' نخست وزیر سابق عراق یاد می شود، در گزارشی تاکید کرده است که توافقات صورت گرفته حاکیست که قرار است تعداد نظامیان آمریکایی در عراق به 70 هزار سرباز برسد.

یک کارشناس دیگر نیز این اقدام را باعث بازگشت عراق به شرایط 2004 – 2011 (دوره اشغال عراق توسط آمریکا) دانست.

اما وزیر خارجه عراق در حاشیه اجلاس سران عرب در 'امان' اردن، در گفت وگو با روزنامه 'شرق الاوسط' تصریح کرده است که بغداد هیچ برنامه ای برای بازگشت نیروهای زمینی آمریکا به عراق و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکایی در عراق ندارد.

'ابراهیم الجعفری' در عین حال گفته است که عراق از حضور مشاوران نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین المللی ضد تروریسم، برای آموزش نیروهای عراقی و همچنین پوشش هوایی جنگنده های آمریکایی در جنگ با تروریسم استفاده می کند.

با وجود این اطمینان بخشی های وزیر خارجه عراق، اما یک نوار ویدئویی که به تازگی از اطراف پادگان نظامی 'التاجی' در 20 کیلومتری شمال بغداد تهیه شده و روی شبکه های خبری و اجتماعی قرار گرفته، ده ها خودرو زرهی آمریکایی را درحال ورود به این پایگاه نظامی که جزو پایگاه های بزرگ نظامی عراق است، نشان می دهد.

همزمان نشریه 'تایمز' چاپ انگلیس در گزارشی که سایت خبری 'الفرات' ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق امروز (پنجشنبه) به آن اهتمام داده، نوشته است که آمریکا اقدام به ارسال تعدادی زیادی نیرو و توپخانه اضافی به عراق برای تسریع در جنگ موصل می کند.

این روزنامه انگلیسی، تقویت نیروهای آمریکایی را در عراق با هدف تشدید حملات بر موصل دانسته و نتیجه گرفته است که افزایش حملات نشان دهنده خواست دونالد ترامپ برای تسریع در اتمام عملیات موصل و شروع عملیات مشابه در 'الرقه' سوریه است.



homa April 2, 2017 02:03 PM

اقای ارژنگ ضد ترامپ وحامی اوباما حالابیا حالا جواب بده
با روی کار امدن حاج اوباما و بعدازحمله نظامی امریکا درزمان جورج دبلیو بوش بعراق وسرنگونی صدام حسین اولین دستور کاراوباما خارج کردن 3000هزاز سرباز امریکائی ازعراق اشوب زده را رها کرد تازمان ۸ سال ریاست جمهوراش چنین اشفته بازاری درعراق و خاورمیانه بخصوص سوریه تا ژنرالهای حامی وگارد صدام حسین به داعش به پیوندند حزب الله لبنان وعراق پشت گرمی وحمایتش به جمهوری اسلامی ست وپولهای بلوکه شده زمان شاه فقید هدیه به حزب الله لبنان

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی April 3, 2017 01:21 AM

هما خانم این دمکراتها نبودند که به عراق و افغانستان حمله کردند و در صورتی که سر مار در داخل ایران بود ولی جرج بوش ایران را رها کرد و عراق و افغانستان را دو دستی تقدیم ایران کرد ولی من از اوباما دفاع نمیکنم او یک احمق بیشتر نبود و بیرون کشیدن نیروهای آمریکا از عراق یک اشتباه تاریخی بود ولی برای سربازان آمریکایی و خانواده آنها یک پیروزی بزرگ بود اشتباه اوباما برجام بود که آخوندها را در آخرین لحظه و زمانی که داشتند سقوط میکردند نجات داد و امروز ما هنوز منتظریم که ترامپ به قول خودش وفا کند و برجام را پاره کند و به قولهای دیگرش عمل کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: