آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1396 = 07-05 2017

بازداشت به اتهام تبلیغ برای تحریم انتخابات

یک نفر در «زرین‌شهر» اصفهان به اتهام تبلیغ برای «تحریم» انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد.

به گزارش آسمان دیلی نیوز به قنل از خبرگزاری «میزان»٬ رئیس کل دادگستری استان اصفهان، روز شنبه از بازداشت فردی در «زرین‌شهر» خبر داده که در فضای مجازی برای تحریم انتخابات تبلیع ‌کرده است.

خسروی‌وفا دیگر اتهام این بازداشتی را «تخریب مسئولان نظم و «سیاه‌نمایی سیاست‌های کلی نظام» اعلام کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار است روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شود و بار دیگر منجر به طرح بحث‌های گوناگون در فضای مجازی درباره تحریم یا شرکت در این دوره از انتخابات شده است.

بازداشت یکی از موافقان تحریم انتخابات در فضای مجازی یکی از اقدامات قوه قضائیه در این دوره از انتخابات است که در نوع خود کم‌سابقه است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی سال‌هاست که برخی از فعالان فضای مجازی در عرصه‌های مختلف فرهنگی٬ اجتماعی و مدنی را به اتهام‌های مختلف بازداشت و کانال‌های «تلگرام» یا صفحات آنها در شبکه‌های اجتماعی را مسدود می‌کند.

در تازه‌ترین این برخورد‌ها کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از بازداشت دو مدیر یک کانال «تلگرام» فعال در زمینه «کارگران و کودکان کار» خبر داده است.

این کمپین به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که هیوا کیایی و مهدی صلاحی از ۱۳ فروردین‌ماه در «مهاباد» بازداشت شده و هنوز اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: