آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 فروردین ماه 1396 = 04-04 2017

بیکاری/ایران؛ مرجع تقلید شیعیان هم نگران شد

حل معضل بیکاری عراق با زائران ایرانی
نرخ بیکاری واقعی در ایران ۴۰ درصد است
احساس خطر آخوند داعشی از بیکاری جوانان

مرجع تقلید شیعیان گفت: بیکاری جوانان برای خانواده‌ها تبدیل به مصیبتی بزرگ‌شده و همه دلسوزان مردم و کشور را نگران کرده است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز ‌در دیدار ‌با استاندار قم با ابراز تأسف از مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان کرد: مردم در شرایط بد اقتصادی به‌سر می‌برند و این زیبنده کشوری که عنوان جمهوری اسلامی را دارد، نیست.

به گزارش تسنیم، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی شبکه تلویزیونی الحره که در حاشیه نشست سران اتحادیه عرب در اردن انجام شده است ، به دیدگاه بغداد در قبال رخدادهای منطقه اشاره کرد.

نخست وزیر عراق با اشاره به تعاملات تجاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت سالانه میلیونها زائر ایرانی به اماکن مقدسه در عراق می آیند به همین سبب در برخی از استانهای عراق بیکاری تقریباً به صفر رسیده است.


نرخ بیکاری واقعی در ایران ۴۰ درصد است

نرخ بیکاری واقعی در ایران ۳۵ تا ۴۰ درصد است/ واقعیت امروز ایران با نرخ بیکاری ۱۲درصدی هیچ تناسبی ندارد/ شواهد آماری، ادعای ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال ۹۴ را تایید نمی کند

در صورتی که سیاست‌های محرک تقاضا در اقتصاد فعال و از ظرفیت نیروی کار موجود استفاده شود این دوران، دوران بسیار مناسبی جهت رشد اقتصادی است که متأسفانه در حال حاضر این برنامه‌هادر اقتصاد ایران دیده نمی شود.

اختصاصی قدس آنلاین/ سالیانه به طور متوسط یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند. وقتی این آمار را در کنار افراد بیکار شده از کار به واسطه تعمیق رکود اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور قرار داده و نگاهی به هرم سنی ایرانی ها در سال های اخیر کنیم. بی شک اولین چیزی که به ذهن هر شهروندی خطورمی کند واژه ای است به نام بحران بیکاری! حسین راغفر اقتصاددان ایرانی با اشاره به عواملی که به افزایش نرخ بیکاری در ایران دامن زده، در گفتگویی با پایگاه خبری قدس آنلاین می گوید:البته موضوع اشتغال و نرخ بیکاری طبیعتا با هرم سنی جامعه مرتبط است؛ چرا که افزایش میزان جمعیت فعال جامعه باعث افزایش تقاضای کار خواهد شد. در سال‌های گذشته افزایش تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها یکی از عوامل کند شدن ورودی بازار کار بود، اما امروزه ورودی دانشگاه‌ها به شدت کاهش یافته است. به طوریکه همین امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که رقم بسیار بزرگی است. ضمن اینکه باید پذیرفت سیاست‌های دولت یازدهم در طول ۴ سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال نیز نادرست و ناکافی بوده است.


احساس خطر آخوند داعشی از بیکاری جوانان

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دشمن با برنامه‌های خود می‌خواهد ما را دچار سکولاریسم کند؛ تحریم‌های اقتصادی و تهاجم‌های زیاد برای جدا کردن مردم از دین و جدا کردن حکومت این کشور از دین خداست و برای این مردم را هدف گرفته‌اند تا بتوانند مصیبتی را ایجاد کنند و مردم بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد و در عرصه جنگی که دشمن بر علیه نظام ما شکل داده ما باید از این روش برای دفاع از دین استفاده کنیم.

وی مسئله اشتغال را دفاع از نظام دانست و تأکید کرد: اگر جوان‌های ما بیکار بوده و در استیصال بیکاری به این نتیجه برسند که نظام اسلامی کارآمد نیست و به سراغ نظام دیگری بروند هدف دشمن برآورده می‌شود.



آرش - صبحی March 31, 2017 03:21 PM

میگویند وقاحت درگستره روحانیت مرزی ندارد نادرشاه افشار گفته بوده یک آخوند رو باید دوباراعدام کرد چرا؟ بجهت اینکه آیت الله وشیخ وملا هیچ مرزی برای فریبکاری ودروغ گوئی وغارت وآدمکشی و برای خودشان قائل نیستند بویژه که نماینده ولایت مطلقه فقیه هم باشی کجا؟ درمشهدالرضا، یا بگفته خودشان آستان ملکوتی امام رضا اونوقت توی یک چنین جای بقول آقایان مقدس، فاحشه خانه های متعدد دایرباشه که شهرت جهانی پیدا کرده وحضرت آیتتتت الللله علم الهدی هم نماینده آقا دربارگاه ملکوتی باشد که تعداد خانه های فساد اسلامی وشهرنوهای آن عالمگیر شده حالا یک چنین آدم فاسدی آمده ودرنماز جمعه این مزخرفات رو میگه فکر میکنه هنوز هم مسلمانی باقی مانده است نه آقا اون ممه رو لولو برد

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahab March 31, 2017 08:14 PM

درود
تمام نگرانی این احمق فقط خودش میباشد نه زندگی مردم نه جوانان اگر مردم کاری با این احمق نداشتند چه اهمیتی داشت که مردم بمیرند یا بدبخت باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


GHASEM April 1, 2017 10:07 AM

این نمونه یک آخوند بی مغز میباشد این مردک نمیگه که نظام دزد اسلامی نشان داده که کارایی ندارد بیخودی دشمن دشمن نکنید وقتی ۶۰۰۰ میلیارد پول این ملت بیچاره را به سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد نشر اسار امام کثیفوشان اسلامی اختصاص میدید و یا میلیاردها برای حوزههای بی مصرف خرج میکنید خوب معلومه که اقتصاد این مرز بوم با خاک یکسان میشه بعد احمقی مثل ایشان از دشمن صحبت میکند و دشمن را مسول این اقتصاد ورشکسته میداند چون ایشان بیسواد واقعی هستن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: