آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 فروردین ماه 1396 = 02-04 2017

تکمیل روند بررسی گزینه‌ها علیه کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد هشدار داد اگر چین تمایلی به کمک برای مقابله با کره شمالی نداشته باشد، آمریکا آماده است برای مقابله با برنامه هسته ای کره شمالی به طور یکجانبه وارد عمل شود.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز افزود: بسیار خوب، اگر چین قصد ندارد مسئله کره شمالی را حل کند ما این کار را انجام خواهیم داد. این همه چیزی است که من به شما می گویم.

از سوی دیگر یک مقام بلندپایه آمریکا روز یکشنبه گفت دستیاران امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا بررسی جامع گزینه های این کشور را برای مقابله با برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی تکمیل کرده اند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود افزود این گزینه ها که روند بررسی آنها سرعت گرفته بود تا پیش از نشست این هفته ترامپ با رئیس جمهور چین تکمیل شود شامل مجموعه ای از اقدامات اقتصادی و نظامی است اما بر اعمال تحریم های جدید و افزایش فشار بر پکن برای مهار این همسایه خود (پیونگ یانگ) تکیه دارد.

وی تصریح کرد شورای امنیت ملی آمریکا به دستور ترامپ فهرستی از توصیه ها را تهیه کرده که آماده بررسی توسط رئیس جمهور است.

هنوز مشخص نیست نتیجه این بررسی ها روی میز رئیس جمهور جمهوریخواه آمریکا قرار گرفته است یا خیر. همچنین مشخص نیست چه مدت طول خواهد کشید تا ترامپ درمورد اقدام در این خصوص تصمیم گیری کند.

در حال حاضر کاخ سفید از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: