آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 فروردین ماه 1396 = 03-04 2017

سیاست جدید نظامی آمریکا در خاورمیانه

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی حرف‌های مختلف و حتی ضد‌ و نقیضی درباره سیاست خارجی مدنظر خود زده بود. او زمانی گفته بود که بیشتر از ژنرال‌ها درباره داعش اطلاعات دارد و با بمب کارشان را تمام می‌کند و در جای دیگری برای به‌دست آوردن آرای مخالفان جنگ، حمله آمریکا به عراق را اشتباه محض خوانده و قول داده بود که نظامیان این کشور را وارد جنگ دیگری نخواهد کرد.

حالا پس از گذشت حدود 70روز از رياست‌جمهوري او اما به‌تدريج اسناد و حقايق بيشتري درباره سياست خارجي واقعي اين رئيس‌جمهور جنجالي مشخص مي‌شود. هنوز كسي خبري از نقشه محرمانه‌اي كه ترامپ براي از بين بردن داعش از آن حرف مي‌زد ندارد، اما اطلاعات افشا شده نشان مي‌دهد كه او به‌شدت در تلاش براي افزايش مجدد نيروهاي نظامي اين كشور در خاورميانه و مناطق ديگر مدنظر واشنگتن است.

در هفته گذشته 240نيروي خنثي‌كننده بمب‌هاي كناره جاده‌اي راهي عراق شدند تا به 5هزار نظامي آمريكا در عمليات موصل ملحق شوند. دولت آمريكا اين نيروها را آموزش‌دهنده و مشاور نظامي خوانده است اما هيچ كدام از اين حرف‌ها نمي‌تواند افزايش حضور نظامي آمريكا را پنهان كند.

ترامپ برخلاف بقيه كارها و رفتارهايش درباره سياست نظامي خود اتفاقا بسيار بي‌سروصدا عمل كرده است. منابع آگاه مي‌گويند كه دولت دونالد ترامپ حتي افشاي اطلاعات مهم درباره ميزان دخالت آمريكا در عراق و سوريه و آمار تعداد نظاميان اين كشور را متوقف كرده است.

يك سخنگوي وزارت دفاع آمريكا گفته است كه سياست ارائه اطلاعات به‌منظور حفظ غافلگيركنندگي تاكتيكي تغيير يافته است.



Tara April 3, 2017 05:24 AM

یعنی آینکه آقای ترامپ خواهر و مادر رژیم ددمنش و ضد ایرانی را به هم پیوند خواهد زد روزگار صدام و قذافی در انتظارت هست علی گدای یه دست

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa April 3, 2017 12:13 PM

الهی امیدوارم این نیروها خواهر ومادر هرچی اخوند اسلامگرا را درایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی April 3, 2017 02:29 PM

واقعیت قضیه دراینجاست که جمهوری اسلامی، بویژه سرداران لاف زن وترسیده آن شاید هنوز براین باورندکه قادرندمثل زمان اوباما با یک مشت رجزخوانیهای بیهوده، که میتواند برای بخشی ازمردم مصرف داخلی داشته باشد، درمقابل یکی ازمقتدرترین ارتشهای جهان همچنان عرض اندام نماید غافل ازاینکه ایالات متحده امریکای کنونی با دوران اوباما یک تفاوت ماهوی دارد اینکه رئیس جمهورکنونی ازهمان ابتدای کار، ودردوران مبارزات انتخاباتی تکلیف دولت خودبا جهموری اسلامی رابصورت روشن بیان کرده بود گفته بود برجام را پاره میکنم ودورمیاندازیم خودمیدانست که انجام چنین عملی ازمنظربین المللی تبعات خوشایندی برای آمریکا خواهد داشت حال میخواهد بدون پاره کردن برجام شیشه عمرحکومت اسلامی را خردکند میخواهدغولی که دمکراتها درفوریه ۷۹ داخل شیشه کردند را بیرون بیاورد تا سرش را مردم له کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: