آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 فروردین ماه 1396 = 05-04 2017

روزنامه: جزئیات طرح زدن سر مار (خامنه ای)

به گزارش سایت جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در مقاله ای به آخرین تحولات منطقه خاورمیانه پرداخته و نوشته است: از زمان امضای توافقنامه های کمپ دیوید در سال 1978 توسط انور السادات هیچ کدام از رهبران عرب به اندازه السیسی رئیس جمهور مصر از ساکن کاخ سفید تعریف و تمجید ندید و نشنید.

این منبع نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شکل واضح و عمدی گفت: با قدرت پشت السیسی رئیس جمهور می ایستیم...وی کاری عالی در موضعی بسیار دشوار انجام داد...ما پشت مصر و ملت مصر با قدرت می ایستیم به آقای رئیس جمهور می گویم که شما یک دوست و هم پیمان قوی در ایالات متحده آمریکا دارید..و من نیز هم.

این مدح و تعریف تمجید معناهای زیادی دارد که بارزترین آنها این است که رئیس جمهور جدید آمریکا می خواهد که میهمان مصری اش را به عنوان مهمترین و اصلی ترین هم پیمان در خاورمیانه کند و وی و کشورش محور تکیه گاه سیاست خارجی جدید آمریکا در منطقه به موازات تلاش روسیه برای ترسیم نقشه جدیدی برای منطقه با محوریت حکومت ایران است.

السیسی در حالی به قاهره بر می گردد که تبدیل به نماینده عالی ایالات متحده آمریکا در منطقه شده است و در آن واحد اعتماد و حمایت آمریکا را نیز به دست آورده است و این یعنی سر نیزه همه جنگ های سیاسی و نظامی در آینده خواهد بود و رهبر ائتلاف منطقه ای علیه حکومت ایران خواهد شد که ترامپ قصد دارد آن را تشکیل دهد.

عربستان سعودی که رویای نشسن روی صندلی هدایت در منطقه به لطف رئیس جمهور جدید آمریکا را سر می پروراند، به سمت صندلی های عقبی برگشته و مجبور به پذیرش زعامت جدید مصر و آشتی با آن و همزیستی با صعود سریع آن شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: این پایان یک مرحله و آغاز مرحله دیگری است و در آینده نزدیک شاهد ائتلافی منطقه ای ضد اسلام سیاسی در دو شق میانه رو یا تندروی آن، سنی یا شیعه خواهیم بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: