آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 فروردین ماه 1396 = 19-04 2017

سناریوی چهار مرحله ای آمریکا برای سوریه

دولت آمریکا یک سناریوی چهار مرحله‌ای برای سوریه تدوین کرده که امیدوار است روسیه راه هم با خود همراه سازد.

به گزارش ایسنا، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی مسئول که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد، مرحله اول شامل نابودی داعش می‌شود یعنی اعزام نیروهای آمریکا به سوریه برای نابودی داعش است.

مرحله دوم بر لزوم برقراری ثبات در سوریه تمرکز دارد که در جریان آن واشنگتن قصد دارد توافقنامه‌های آتش‌بس را بین دولت و گروه‌های شورشی و مخالف امضا کند. همچنین صحبت‌هایی از ایجاد "مناطق امن موقت" مطرح است که باید مقامات نظام سوریه در ایجاد این مناطق مشارکت کنند. در این حالت ممکن است جنگنده‌های آمریکا و هم‌پیمانانش بر فراز این مناطق بدون خطر برخورد با نیروی هوایی سوریه پرواز کنند.

آمریکا تمایل دارد مقامات محلی روی کار بیایند. در مناطق سنی نشین اوضاع از سوی شخصیت‌های سنی و در مناطق کردنشین اوضاع توسط کرد‌ها اداره شود. در این دوره باید کشور سوریه نیز به واسطه یک دولت موقت اداره شود.

در مرحله سوم که شامل دوره انتقالی یا گذار است بشار اسد باید طبق طرح آمریکا داوطلبانه از قدرت کناره‌گیری کند در صورت مخالفت با این مساله و امتناع از رفتنش باید از مشارکت در انتخابات او را منع کرد یا از طریق تهدید او به تحت پیگرد قرار دادنش به اتهام ارتکاب جرایم جنگی او را کنار گذاشت. واشنگتن معتقد است اسد احتمالا با ترک قدرت و خروج از کشور به مقصد روسیه یا ایران در صورت تضمین تحت پیگرد قرار نگرفتنش موافقت کند. اما کاخ سفید بعید نمی‌داند بشار اسد ساقط شود یا حتی از سوی دشمنانش کشته شود.

آسوشیتدپرس گزارش داد، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به مسکو به همتای روس خود تاکید کرد که کشورش رفتن داوطلبانه اسد را ترجیح می‌دهد.

اما مرحله چهارم مربوط به اوضاع سوریه بعد از پایان دوره انتقالی است. در اینجا صحبت از حضور نظامی روسیه در داخل سوریه مطرح است. آمریکا به رغم اختلاف با روسیه به همکاری با آن معتقد است. به منظور توقف جنگ در سوریه این همکاری مهم است و دلیل آن نیز تاثیر زیاد روسیه در سوریه است.


ضرورت بیرون راندن رژیم ایران از سوریه

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در باره ضرورت بیرون راندن رژیم ایران از سوریه گفت: ما می دانیم که رژیم ایران نقشی بسیار بی‌ ثبات‌ کننده در سوریه بازی میکند. ما دنبال مقابله با اقدامات بی‌ ثبات‌ کننده رژیم ایران هستیم و این نباید باعث تعجب کسی شود



آرش آريايى April 9, 2017 10:03 PM

تمامى وحشت ضحاك از اينست كه بعد از برون رفت " اسد جنايتكار " از سوريه نوبت او و رژيم منحوسش است ولى ملت ايران احتياجى به حمله نظامى آمريكا يا هيچ قدرت خارجى ندارند و فقط حمايت آنها از مبارزاتشان بر عليه ضحاك را مى خواهند تا بدست خودشان براى هميشه تومار جمهورى ننگ و كشتار اسلامى را در هم بپيچند و به اميد خدا و همت ملت اين امر بزودى تحقق خواهد يافت

گزارش یا اعتراض به این نظر


رامتین April 10, 2017 09:26 AM

چرا ترس وجودتو گرفته چیزی نشده که بعد از اسد نوبت بساط شماست دیگه ماشالا توام که دور و برت پراز مغز متفکر سپاهی ریخته که نباید غمت باشه! این اول راهه حاج آغا

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 19, 2017 11:31 AM

این بیشتر به یک جوک هست تا سناریو که مرحله اول داعش نابود کنیم و درمرحله آخر از بشار اسد بخواهیم خودشو تبعید کند به ایران یا روسیه چون جنگ با داعش بدون همکاری ارتش سوریه ممکنه ۱۰۰ سال طول بگشد سناریو بهتر این هست که از دنیا بخواهیم از آخوندا ایران نفت نخرند که این باعث قطع شدن دست خامنه ای در جنگهای منطقعه ای و ضعیف شدن بشار اسد و قبول کردن ایشان به معاهده ژنو و انتقال قدرت بدون خون ریزی و ازاد شدن ارتش سوریه برای همکاری با دنیا در جنگ با داعش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: