آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 فروردین ماه 1396 = 10-04 2017

رجزخوانی مظنون حمله تروریستی استکهلم

روزنامه سوئدی اکسپرسن، آخرین پیام‌های مظنون حمله تروریستی روز جمعه استکهلم را منتشر کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف؛ مظنون حمله تروریستی روز جمعه در مرکز شهر استکهلم که با کامیون از روی جمعیت حاضر در یک بازار رد شده بود، با ارسال دو پیام به حامی داعشی خود در پیام رسان واتس اَپ اقدام خود را به رخ کشید.

روزنامه "اکسپرسن" چاپ سوئد نوشت: "رحمت عقیلوف"، پناهجوی تبعه ازبکستان که موفق به دریافت پناهندگی در سوئد نشده بود یک روز پیش از اجرای اقدام وقیحانه خود پیامی به "ابو فاطمه"، از حامیان داعشی خود در پیام رسان واتس اَپ ارسال می‌کند. او در این پیام از احتمال زیر گرفتن ۱۰ نفر خبر داده است.

با توجه به تصاویر تایید نشده که از پیام رسان عقیلوف در روزنامه سوئدی منتشر شده، او به دنبال ساخت یک بمب نیز بوده است.

در بخشی از پیام‌های وی به ابو فاطمه آمده است: چگونه می‌توانم بمب بسازم؟ فردا می‌خواهم یک خودرو پیدا کنم و با آن از روی مردم رد شوم.

ابو فاطمه نیز در پاسخ به وی نوشت: زمان را بیهود هدر نده.

رحمت عقیلوف پس از سرقت یک کامیون از نزدیکی خیابان کویین استکهلم، آن را باسرعت به سوی مردمی که در حال خرید بودند، راند. در این حمله یک زن و یک دختربچه سوئدی و همچنین یک انگلیسی و یک بلژیکی کشته شدند و پانزده نفر دیگر زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

در گزارش روزنامه اکسپرسن آمده است: پس از اجرای این حمله خونبار عقیلوف با ارسال پیام دیگری به ابو فاطمه نوشت:" از روی ۱۰ نفر در مرکز استکهلم رد شدم و حالا می‌توانم از این کشور خارج شوم.

ابو فاطمه پس از ستایش حمله تروریستی عقیلوف، از وی خواسته تا ویدئویی از این اقدام انتحاری برایش ارسال کند که او پیش از فرستادن این ویدئو دستگیر می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: