آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 فروردین ماه 1396 = 11-04 2017

در لیبی پناهجویان را در بازار برده می‌ فروشند

سازمان بین‌المللی مهاجرت، وابسته به سازمان ملل، اعلام کرد که قاچاقچیان انسان لیبی را به محلی برای فعالیت‌ بازارهای بردگان تبدیل کرده‌اند و پناهجویان راهی اروپا را به اسارت گرفته و به کار اجباری وامی‌دارند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، چند پناهجوی نجات یافته گفته‌اند که خرید و فروش شده و در اسارت به کار گرفته می‌شدند. آنها می‌گویند قاچاقچیان در تماس با خانواده‌هایشان از آنها برای آزادی اسیرانشان باج می‌خواستند.

سواحل شمال لیبی نقاط کانونی برای پناهجویان و مهاجرانی هستند که می‌خواهند خود را از آفریقا به اروپا برسانند. پیش از این گزارش‌های متعدد از اخاذی و خشونت مهاجران در لیبی منتشر شده است، اما به گفته سازمان مهاجرت اکنون "طی روندی جدید و نگران‌کننده" در لیبی بازارهای علنی بردگان به راه افتاده است.

به گفته پناهجویان نجات یافته خرید و فروش بردگان در پارکینگ‌ها یا میدان‌ها انجام می‌شود و کسانی که به بردگی گرفته شده‌اند در کارگاه‌ها یا خانه‌های متروکه به کار وادار می‌شوند. برخی از آنان گفته‌اند که قاچاقچیان پیوسته آنها را کتک می‌زدند.

بنا بر این گزارش قاچاقچیان برای رها کردن کسانی که به اسارت می‌برند از خانواده‌های آنها چند صد دلار باج می‌گیرند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت برخی از اسارتگاه‌های بردگان را بازرسی کرده و اعلام کرد، شواهد حاکی از آن است که سوءتغذیه، آزار جنسی و حتی قتل اسیران را تهدید می‌کند.

این سازمان همچنین می‌گوید، گزارش‌های موثقی موجود است که قاچاقچیان انسان از موج خبری و حساسیت نسبت به بحران پناهجویان سوءاستفاده کرده و با جا زدن خود به عنوان امدادگران داوطلب، کسانی را که از اسارت گریخته‌اند، فریب می‌دهند.

اغلب کسانی که سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارش خود به اظهارات آنها استناد کرده، مردان اهل کشورهای غرب آفریقا یا آفریقای سیاه هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: