آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 فروردین ماه 1396 = 14-04 2017

بنیاد مستضعفان: تازه ترین اموال مصادره شده

کمیته نجات پاسارگاد

بنیاد مستضعفان روی کاخ موزه های سعدآباد و نیاوران هم چنگ انداخته است

اخیرا سازمان میراث فرهنگی و بنیاد مستضعفان بر سر مالکیت کاخ موزه های سعدآباد و نیاوران درگیر شده اند. سازمان میراث فرهنگی معتقد است از آنجا که کاخ موزه های سعدآباد و نیاوران در دوران پهلوی با هزینه بیت المال احداث شده، آن ها جزو اموال خاندان پهلوی به حساب نمی آیند و میراث فرهنگی مردم اند.

طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی می گوید: براساس ماده یک لایحه قانونی مصوب شورای انقلاب سال 59، کلیه کاخ‌ها ازجمله نیاوران و سعدآباد با محوطه ها و تأسیسات آن‌ها برای ایجاد موزه در اختیار وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سپس(سازمان میراث‌فرهنگی) قرار گرفته است.

ولی سازمان مستضعفان با استناد به ماده 49 قانون اساسی و گفته خمینی در آغاز انقلاب، که این اموال را جزو اموال غصبی می دانست، مالکیت آن را از آن سازمان مستضعفان می داند.

بنیاد مستضعفان که جز نام اش هر آن چه دارد و هر آن چه که می کند ربطی به «مستضعفان» ندارد در آغاز انقلاب و به دستور خمینی و برای مصادره اموالی بوجود آمد که گفته می شد متعلق به خاندان پهلوی و طرفداران پادشاهی ست و اکنون مالک 150 شرکت و سازمان در زمینه‌های انرژی، ساختمان، صنایع غذایی، صنایع معادن، چون شرکت نفت بهران، شرکت سیمان تهران، بانک سینا، شرکت زمزم، هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان (شامل هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان)، مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد و بسیاری جاهای دیگر است.

سازمان مستضعفان همچنین انبار بزرگی دارد که انباشته از هزارها قطعه از آثار تاریخی و فرهنگی ایران در آن نگاهداری می شود. معلوم نیست آثار تاریخی و فرهنگی مردمان ایران چرا باید در انبارهای این سازمان باشد، همچنین کسی نمی داند در سال های گذشته چه مقدار از این آثار ناپدید شده، و از این پس با این آثار چه چه خواهد شد. سازمان مستضعفان به هیچ کسی جز باند رهبری پاسخگو نیست.

در حال حاضر روشن نیست که دعوای سازمان میراث فرهنگی با این سازمان به کجا خواهد انجامید ولی تا کنون همیشه سازمان میراث فرهنگی در مقابل این سازمان، و سازمان هایی چون سپاه و اوقاف که پشت به باندهای رهبری دارند عقب نشینی کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: