آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 فروردین ماه 1396 = 15-04 2017

بانک‌های چین هدف جدید تحریم‌های آمریکا

گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه مقام های آمریکایی در حال کار بر روی تحریم‌های تازه ای هستند که بخشی از آنها بانک‌های چینی را هدف گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، از جمله موارد تحریم های جدیدی که آمریکا روی آن متمرکز شده است جلوگیری از تبادلات نفتی و سوخت برای کره شمالی، تعقیب کشتی های باربری و تحریم خطوط هواپیمایی این کشور است.
این موضوع نیز مطرح شده است که در صورت همکاری بانک های کشور چین با پیونگ یانگ، این بانک ها نیز مورد تحریم قرار خواهند گرفت.
بر اساس گزارش ها، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رهیافت بسیار سرسختانه ای را علیه کره شمالی به اجرا گذاشته و تیم امنیت ملی وی روی تحریم های جدید متمرکز شده است.
این در شرایطی است که این کشور از یک سو به دنبال همکاری با چین است و بر این موضوع تاکید دارد و می خواهد پکن موضوع کره شمالی را حل و فصل کند و از طرف دیگر در حال فشار وارد کردن بیشتر بر پکن برای همکاری می باشد.
با این وصف روزنامه «مورنینگ پست» از هنگ کنگ روز شنبه نوشته است که اگر تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی شامل بانک ها و شرکت های چینی شود این کشور دیگر همکاری زیادی با آمریکا نخواهد کرد.
بسیاری بر این باورند که چین تنها قدرتی است که به دلیل روابط نزدیک با کره شمالی می تواند برای توقف برنامه هسته ای شبه جزیره کره تلاش کند اما تحریم بانک های چینی از سوی آمریکا تمایل این کشور برای همکاری را کاهش خواهد داد.
آمریکا در عین حال نگران است که روابط تجاری چین با کره شمالی مانع اجرای قطعنامه های تحریم شورای امنیت شود و به همین سبب تحریم های یکجانبه را نیز علیه کره شمالی و چین دنبال خواهد کرد.
آمارها نشان می دهد که به رغم تحریم ها، در سه ماهه اول سال جاری میلادی مناسبات تجاری چین و کره شمالی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است.



اردشیر April 15, 2017 04:49 PM

اتفاقا برخلاف ادعای این روزنامه ی مسخره نویس چین و هر کشور دیگری تحت فشار شدید و به دلیل ترس از دست دادن منافع اقتصادی و حتی مختل شدن امور جاری مالی به هر همکاری سیاسی و حتی نظامی نیز تن خواهد داد مخصوصا چین که بر خلاف آنچه در ظاهر دیده می شود قدرتمند ولی به شدت شکننده و آسیب پذیر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: