آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 فروردین ماه 1396 = 17-04 2017

تصویب فرمان پوتین برای هواداران فوتبال

رئیس جمهوری روسیه فرمانی را تصویب کرد که بر اساس آن هواداران فوتبال باید پاسخگوی اعمال خشن و غیرقانونی خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ باشند.

به گزارش تسنیم، به نقل از آر اسپورت روسیه، این فرمان قانونی شامل تمامی هواداران روسی و خارجی خواهد بود که تصویب آن پیش از آغاز جام‌جهانی 2018 روسیه نوعی مقابله با هرگونه خشونت آنها در دیدارهای لیگ‌های فوتبال روسیه و مسابقان بین‌المللی همانند جام‌ کنفدراسیون‌ها و جا‌م‌جهانی 2018 باشد.

بر اساس این فرمان قانونی که پس از چند ماه بحث و بررسی درباره تدوین نهایی آن به امضای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسیده است هواداران روسی و خارجی مسئولیت‌های قانونی در قبال هرگونه تخلف و تمرد خواهند داشت که شامل جرایم مالی، زندانی شدن و حتی دیپورت از روسیه برای خارجی‌ها است.

مواد این فرمان به دستور ولادیمیر پوتین برای هواداران فوتبال به شر‌ح زیر است:

1. افزایش جریمه نقض ممنوعیت حضور هواداران مشخص شده در ورزشگاه‌ها از 20 و 25 هزار به 40 و 50 هزار روبل روسی. مجازات‌های جایگزین حتی می‌تواند شامل بازداشت‌های 15 روزه باشد.

2. این فرمان مسئولیت‌های قانونی برای هوادارانی که مرتکب جرایمی همانند به خطر انداختن امنیت خود، زندگی، سلامتی و امنیت دیگر افراد، زندگی و سلامت افرادی که در کنار او هستند، استفاده از الفاظ ناپسند و بی‌ادبانه در ورزشگاه‌ها که می‌توانند منجر به فسخ قراردادهای ورزشی یا تعلیق یک بازی شوند ایجاد خواهد کرد.

این گروه از هواداران در صورت ارتکاب جرایم فوق با جریمه مالی 20 هزار روبلی، بازداشت 15 روزه و ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها تا 7 سال مواجه خواهند شد. اگر هواداری این حکم قانونی را نقض کند جریمه 50 هزار روبلی و حکم زندان 15 روزه برای او در نظر گرفته می‌شود.

اگر هوادار خارجی یا بدون تابعیت مرتکب جرایم فوق شود با جریمه 20 هزار روبلی و دیپورت از روسیه مواجه خواهد شد. البته پیشنهاد بازداشت 15 روزه نیز برای این فرد تا زمان دیپورت رسمی پیشنهاد می‌شود. هوادار خارجی در صورت تکرار جرایم فوق یا نقض قوانین با بازداشت 15 روزه، جریمه 15 هزار روبلی و دیپورت از روسیه مواجه خواهد شد.

همچنین طبق این فرمان به دستور رئیس جمهور روسیه حکم دیپورت هوادار خارجی از روسیه می‌تواند توسط دادگاه با ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها تا 7 سال و جریمه 50 هزار روبلی جایگزین شود. البته این حکم زمانی خواهد بود که دادگاه تشخیص دهد دیپورت هوادار خارجی نیاز نیست. احکام بازداشت 15 روزه و دیپورت از روسیه شامل آن دسته از هواداران خارجی خواهد بود که مرتکب جرایم فوق در مسابقات بین‌المللی شوند.

در انتهای این فرمان آمده است: خارجی‌ها و افراد بدون تابعیت در صورت نقض قوانین مندرج در این فرمان حق ورود به روسیه در زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی را نخواهند داشت. این قانون تحت هیچ شرایطی برای ورود این گروه از هواداران به روسیه قابل مصالحه نیست، مگر این که اطلاعات دقیقی درباره نقض قوانین توسط این دسته از هواداران در روسیه و یا خارج از آن وجود نداشته باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: