آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 فروردین ماه 1396 = 18-04 2017

شورای نگهبان اجازه حضور مخالفان را ندهد

شورای نگهبان اجازه حضور مخالفان ولایت فقیه را در انتخابات ندهد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان درخواست کرد که به نحوی صلاحیت کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کند تا افرادی که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند، مجال حضور در عرصه انتخابات را نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به ماده 79 قانون برنامه ششم و تبصره 14 بودجه 96، گفت: طبق این مواد دولت موظف به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شده است که 20 درصد حداقل حقوق را به آنها پرداخت کنند اما متاسفانه دولت در اقدامی خلاف قانون این موضوع را در قالب یارانه‌ها به این خانواده‌ها داده است حال اینکه این مستمری باید از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شد.

به گفته وی، به نظر می‌رسد دولت با این اقدام می‌خواهد به تعبیری کار کمیته امداد را حذف کرده و خود این اقدام را انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس در تذکر دیگری با انتقاد از رویکرد صداوسیما، گفت: صداوسیما رویکرد تبلیغات یک طرفه را آغاز کرده است، لازم است صداوسیما این رویکرد را کنار بگذارد.

کوچکی‌نژاد همچنین خطاب به شورای نگهبان،‌ گفت: در حال حاضر کشور ما در شرایط سختی است و لازم است شورای نگهبان با عنایت به این موضوع نسبت به بررسی صلاحیت کاندیداها اقدام کند بخصوص درباره آنهایی که به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد نداشته و فتنه‌گران را در ارکان نظام رسوخ داده‌اند.

وی افزود: شورای نگهبان مجال حضور این افراد را در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ندهد.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین با استناد به ماده 236 آیین‌نامه در تذکری دیگر به هیات رییسه گفت که پرونده آقای فریدون باید بر اساس این ماده در صحن قرائت شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برخی عزل و نصب‌ها در یکی از بانک‌ها گفت: این بانک بدون توجه به روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام به برکناری مدیرعامل این بانک کرد، طبیعتا چنین اقداماتی روند تفحص را کند می‌کند.

کوچکی‌نژاد در ادامه با انتقاد از موضوع نحوه پرداخت و محاسبه بیمه کشاورزی، مدعی شد: در شرایطی که از کشاورزان پول برای بیمه گرفته‌اند برای پرداخت خسارت کاری انجام نمی‌دهند که این ظلم به کشاورزان است و حق آنها را ضایع می‌کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: