آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 30 فروردین ماه 1396 = 19-04 2017

اقدامی ناجوانمردانه و بی سابقه در زندان شیراز

صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز؛ یک زندانی پس از قطع دست، اعدام شد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌ روز گذشته در نشست شورای امنیت در باره حقوق بشر با اشاره به اوضاع ایران گفت: بحران بعدی بین‌المللی ممکن است از کشورهایی باشد که حقوق‌ بشر در آنها به‌ طور گسترده نادیده گرفته می‌شود.

خبرگزاری هرانا ـ با حضور اولیای دم حکم اعدام یک زندانی با اتهام “قتل و سرقت” سحرگاه امروز در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد. حکم قطع دست این زندانی که قسمتی از محکومیت او بود حدود ده روز قبل در محل همین زندان به اجرا درآمده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، “حمید معینی” در زندان عادل آباد شیراز به اتهام “قتل” اعدام شد.

“حمید معینی” در سال ۱۳۹۳ “یک زن باردار ۵ ماهه از اقوام خود و برادر او را به “قتل” رسانده و طلاهای آنان را نیز به سرقت برده بود، وی پس از محاکمه از بابت سرقت به قطع دست و از بابت قتل نیز به اعدام محکوم شد.
حکم قطع دست این زندانی حدود ده روز پیش در محل زندان عادل آباد شیراز به اجرا درآمد.

آقای معینی صبحگاه امروز نیز در محل همین زندان با حضور اولیای دم پس از طی تشریفات قانونی اعدام شد.

گفتنی است که سحرگاه امروز دو زندانی دیگر نیز در زندان مرکزی تبریز اعدام شدند، از سوی دیگر نیز دستکم چهارده زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده اند. عمده منتقل شدگان به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده اند.
اجرای اقطع دست و اعدام حمید معینی تاکنون توسط رسانه‌های رسمی ایران اطلاع رسانی نشده است.

لازم به ذکر است بنابرگزارش سالانه سازمان عفو بین الملل ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.



Mohamad April 19, 2017 10:49 AM

لعنت بر خامنه اى و نظامش و اولياء دمى كه به اخلاق رزيلانه اين رژيم جنايتكار آلوده شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 19, 2017 08:30 PM

مردمو گرسنه و روانی‌ می‌کنن، بعد که مردم از روی گرسنگی و فشارهای روانی‌ دست به سرقت و قتل میزنن با سؤ استفاده از خشم و انتقام جویی خانواده ی مقتول اینجوری کارشون تموم می‌کنن این رژیم واقعا سرطان نوع بشریته

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: